Magazin: Anyuka főztje…
…ám a feleségnek, barátnőnek nem kell versenyre kelnie a lefőzhetetlennel, hiszen ezúttal akárki anyukájának a főztjéről van szó. Ugyanis új módival ismerkedhetnek a világ néhány gazdag országának azon polgárai, akiknek nincs idejük, kedvük, energiájuk főzőcskézni, ám csak azt hajlandóak hazai kosztnak tekinteni, ami magánemberek konyhájában készül. Az ő számukra internetes szájtok kínálnak lehetőséget, hogy a közelükből szerezzenek be egy vagy két adag olyan ételt, amelyet készítője áruba bocsát. Nem maradékokról van szó, hiszen a fogásokat néhány nappal előbb kell feltenni leírással és lehetőleg fotóval a világhálóra, és jelentkezni ugyanígy lehet rájuk.
Ha elfogadjuk Krúdytól, hogy bizonyos ételfajták csak úgy jók igazán, ha nagy adagban készítik őket (például a szalontüdő), akkor már van egy magyarázatunk arra, miért jobb egyszerre többet főzni. A valóságban azonban ez a divat egy egy-két éve definiált fogyasztói-értékesítési trendbe, az úgynevezett sellsuming-ba illeszkedik szervesen. Ám ha semmilyen módon nem akarjuk e jelenséget kategóriákba illeszteni, akkor (főleg szakácsként) fogadjuk el: vannak emberek, akik szívesen főznek másokra, megint mások meg szívesen fogyasztják egy szimpatikus „szomszéd” főztjét. A módszert nemzeti „stílusonként” elemezhetjük a holland www.tweetjemee.nl, a francia www.super-marmite.com vagy az amerikai www.bookofcooks.com weboldalakon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >