Anyagi helyzetük javulását illetően a magyarok a legpesszimistábbak
Magyarországon a legmagasabb azok aránya, akik nem számítanak anyagi helyzetük javulására – derül ki a GfK Roper Consulting legfrissebb Mood of the World 2011 tanulmányából.
A felmérés 25 ország 37 ezer lakosára terjedt ki. Az eredmények szerint a magyarok 42 százaléka egyáltalán nem bízik abban, hogy anyagi helyzete jobb lesz egy év múlva, mint most. Második helyen Japán áll, 37 százalékkal.
A világ többi országában ennél sokkal optimistábbak az emberek: Brazíliában és Kínában például mindössze 2 százalék válaszolt így, és a világátlag is csupán 10 százalék. Ráadásul, a Magyarországgal egy régióban lévő Csehországban és Lengyelországban is jóval alacsonyabb a legpesszimistábbak aránya: 14, illetve 16 százalék.
Másfelől, míg a magyarok 26 százaléka nagyon vagy igen biztos abban, hogy anyagi helyzete jobb lesz egy év múlva, a világátlagként erre a kérdésre 60 százaléknak adódott. A felmérés tehát alátámasztja azt a közkeletű vélekedést, hogy a magyarok kiemelkedően pesszimisták – állítja a GfK Roper Consulting.
Magyarországon az embereket leginkább foglalkoztató téma az, hogy elegendő pénzük legyen a megfelelő élethez és a számlák kifizetéséhez (58 százalék). Ezután a gazdasági válság/pangás és a munkanélküliség (51 százalék), valamint az infláció és a magas árak (40 százalék) következnek. Ugyanez a három probléma izgatja a világ lakosságát is, azonban eltérő mértékben. Svédországban például az infláció és a magas árak csupán a lakosság 18 százaléka számára jelent félnivalót, míg Argentínában minden második embernek.
Az oktatás minőségének megítélése is érdekes megosztottságot mutat. Míg a világban minden ötödik ember látja problémának az oktatás színvonalát, Magyarországon csupán minden tizedik, Argentínában viszont minden harmadik ember gondolkodik ugyanígy – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >