Anuga: a 27 magyar kiállító csaknem fele a hűtőipart képviseli, területet tekintve húsiparunk lesz a sztár
A világ minden tájáról 150 ezer szakembert, főleg beszerzőt várnak a világ idei legnagyobb és legnemzetközibb élelmiszer szakvására, az Anuga szervezői Kölnbe, október 8-12 között. Az eddigi jelentkezések alapján 100 országból 6 500 kiállító mutatja be kínálatát. Ugyanannyi, mint legutóbb, két évvel ezelőtt.
– Legnagyobb az érdeklődés, mint mindig a csemege és delikátesz profilt magában foglaló általános élelmiszer szektor iránt. A tizenegy csarnokból ötben kapnak helyet a 3 500 érintett cég standjai, köztük jó néhány kis- és középvállalaté – tájékoztat Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője.
Jóleső érzéssel állapítja meg, hogy összesen 27 magyar élelmiszergyártó jelentkezett eddig az Anugára. Minden költséget saját maguk állnak. Ugyanis idén először nem lesznek államilag támogatott magyar közösségi kiállítások.
Ezért a Kölnmesse hivatalos magyarországi képviselője, a Monart Reklámiroda ügyvezetője, Kakuk Márta koordinálja a magyar kiállítók kölni szereplését:
– A legerősebb magyar részvétel, tizenkét céggel a mélyhűtött szektorban lesz. Általános élelmiszerrel heten képviselik magukat. Négyzetmétert tekintve hazánk színeiben a húsipar lesz a sztár, mivel a Kométa 99, Hungary Meat és Frigo Érd összesen 262 négyzetméteren mutatkozik be. Amíg legutóbb, két éve 47 magyar kiállító 640 négyzetmétert vett igénybe, addig idén ősszel 27-en 579 négyzetmétert rendeltek. Ez nem is olyan rossz arány.
A szuperlatívuszok szupermarketjének nevezi a közeljövő trendjeit előrejelző Anugát Christine Hackmann, a vásár sajtófőnöke:
– Néhány nap alatt az egész világ élelmiszer-kínálatával megismerkedhetnek az üzletemberek. Ki-ki gyorsan és könnyen megtalálja, ami érdekli őt, hála néhány éve kialakított, bevált koncepciónknak.
Lényege, hogy „tíz szakvásár egy fedél alatt” tekinthető meg a világhírű kölni dómmal szemben, a Rajna parti vásárterületen. Az egy fedél alá kerülő, különböző profilú élelmiszer szakvásárok: 1. Általános élelmiszer (csemege és delikátesz). 2. Hűtött. 3. Hús. 4. Mélyhűtött. 5. Tejtermék. 6. Kenyér, sütőipar és forró ital. 7. Ital. 8. (a catering technológiát bővítő) Anuga FoodService. 9. Kereskedelmi technológia. 10. Bio.
Főleg általános élelmiszereknél kis- és középvállalatok számára teljesítőképességük fokmérője az Anuga. Ott mérhetik le, hogy jelentkezik-e igény termékeikre, illetve milyen irányban célszerű fejlődniük. Ugyanakkor nem csak az árak leszorítására ható nyomással kell megküzdeniük, hanem azzal is, hogy a növekvő kínálat miatt a kereskedelem egy gyártót egyre könnyebben ki tud cserélni másikra.
Említést érdemel az olasz élelmiszer ágazat példátlan nyomulása. Idén Itália lesz az Anuga partnerországa. Az onnan jelentkezett 1 000 kiállító cég az elmúlt húsz év legnagyobb arányú külföldi részvételét jelzi előre az Anugán.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >