AMULETT: új cafeteria juttatás a lakáshitel törlesztéséhez

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 20. 10:58

A lakáshitel törlesztésében már a munkáltatók is segíthetik dolgozóikat. Az új cafeteria juttatás meglehetősen bonyolult, ezért érdemes tanácsadó cég vagy pénzintézet segítségét kérni. Így a munkáltató adminisztrációs terhe nagymértékben lecsökkenthető.

 

penz2

A tavalyi személyi jövedelemadóról szóló törvény módosítása szerint a munkáltató adó- és járulékmentesen akár 5 millió forint értékben nyújthat lakáscélú hiteltámogatást munkavállalóinak. A támogatás iránt már a tavalyi évben is egyre élénkülő érdeklődés mutatkozott, az idei adóváltozások pedig még inkább fókuszba helyezték a lakáscélú támogatást.A munkáltatók egy része ugyanakkor még tart a támogatástól, mivel meglehetősen bonyolult adminisztrációval jár, és komoly adókockázata van, ha a munkáltatók nem tudják alátámasztani megfelelő dokumentációval az adómentességet. A munkáltatónak ezért számos dokumentumot be kell kérnie a munkavállalóktól, és ellenőrizni azok tartalmát, a lakásukra vonatkozó adatoktól kezdve a hitelszerződésükig. „A munkáltatók számára újszerű és bonyolult feladat egy hitelszerződésről és az adott ingatlanról megállapítani, hogy megfelel-e a jogszabályi feltételeknek, egy bank számára azonban ez rutinfeladat. Ezért ajánljuk a munkaadóknak, hogy a feladatok nagy részébe vonjanak be egy pénzintézetet. A munkáltatók így olyan partnerre bízhatják az adómentességi feltételek elbírálását, akinek a legnagyobb a szakértelme ezen a területen, és aki a jogi felelősséget is leveszi a vállukról” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

„A további feladatokban, mint a munkavállaló nyilatkoztatása, tájékoztatása és az ezzel összefüggő adminisztráció,egy cafeteria tanácsadó cég tud szakszerű segítséget nyújtani. Így a pénzintézet és a tanácsadó cég együttműködésével egy komplex cafeteriaszolgáltatást kapnak a cégek, amelyet az adómentes munkáltatói lakáscélú támogatás rövidítéseként AMULETT-nek nevezünk” – tette hozzá Németh László.

„A gyakorlatban ez úgy működik, hogy amint felmerül az igény egy vállalkozásnál, mi mint cafeteria tanácsadó cég bekapcsolódunk a folyamatba. Előkészítjük az adminisztrációt, tájékoztatjuk a munkavállalókat, és összegyűjtjük az igényeket, valamint segítséget tudunk nyújtani a támogatási igények és a törlesztések követésében, hogy azok szabályszerűen történjenek. Eközben pedig a pénzintézet elbírálja és leigazolja a jogosultságot, és igazolással biztosítja a munkáltatót a támogatás jogszerűségéről, ami adózási oldalról kiemelt fontosságú” – mondta el Puskelyné Király Ágnes, a Top Cafeteria Kft. ügyvezetője.

Kapcsolódó cikkeink