Amit ma megehetsz…
Ősszel több piackutató is publikált egészséges táplálkozás témakörben adatokat és eredményeket. A Nielsen egyik fő megállapítása, hogy a magyarok túl drágának találják az egészséges étkezéshez szükséges élelmiszereket. Az önkényeztetés és az időhiány szerepeltek még a folyamatos egészséges táplálkozás akadályaként.
Az Ipsos a vásárlói tudatosságot és a fogyasztói attitűdöket mérte fel. E szerint több lett hazánkban az igazán tudatos vásárló, de ez nem köthető össze az egészségtudatossággal, ugyanis az egészséges és környezetbarát termékeket kevesebben részesítik előnyben, mint korábban.
Update újratöltve
Schobert Norbert az egészségmozgalom egyik meghatározó, emblematikus alakja, akit határainkon kívül is ismernek, elismernek. Szerinte a fogyasztók tömegei még inkább megveszik az olcsóbb élelmiszereket, ugyanakkor havonta tízezreket költenek el a patikákban, ahelyett, hogy a megelőzés szellemében életmódjukat változtatnák meg.
– Örömmel tapasztaltam, hogy százezrek fogynak le és élnek egészségesebben az Update segítségével, 3-400 termékkel összesen, de minden élelmiszerszegmensben már klinikailag is bizonyítottuk, hogy emberéleteket tudunk menteni. Módszerem a prevenció és a gyógyulás útja a túlsúlyosaknak, a cukorbetegek nagy részének, a magas vérnyomással és emésztési problémákkal küzdőknek – nyilatkozza a fitneszguruból lett üzletember.
Az Update frissítést jelent. Lényege, hogy nem kell megválni az eddigi kedvenc, megszokott ételektől, és nem kell éhezni sem. A megújult módszer lényege a szénhidrát és a glikémiás index egyidejű csökkentése. A rendszer alappillérei még a mesterséges ízfokozók, adalékanyagok elhagyása és a rendszeres mozgás megszerettetése.
A Szent Imre Kórházban végzett klinikai kutatás során kiderült, hogy az Update-termékek felülmúlták a hagyományos diéta élvezeti értékét. Eközben a betegek paraméterei javultak, átlagosan heti 3,5 százalékkal lettek könnyebbek, míg a kórházi kontrollcsoport 2,8 százalékot fogyott.
2010 végére új, zöld-natúr színvilággal, letisztult arculattal, megújult Norbi Update logóval és erőteljes médiatámogatással jelenik meg a márka a saját franchise-üzletekben és a kiskereskedelmi hálózatokban is. Az eladáshelyi vásárlásélményt csökkentett szénhidráttartalmú sütemény kóstoltatásával és nyereményjátékkal is színesítik. Norbi legújabb könyve, „A kövér ember nem bűnös”, az aktualizált módszert népszerűsíti, a legfrissebb kutatási eredmények beépítésével.
A férfiaknak sem ciki
Az eisbergHungary Kft. egy svájci családi vállalkozásból alakult vállalatcsoport tagja, ma már Európa-szerte vannak feldolgozó- és részben termesztőüzemei is. A hazánkban csomagolt salátáik elnyerték a Kiváló Magyar Élelmiszer tanúsítványt. Bár a zöldségekről a válság hatására könnyebben lemondanak a fogyasztók, a vállalat kis mértékben növelni tudta eladási mennyiségeit.
– A mindennapi fogyasztáshoz kínálunk konyhakész salátákat, amelyek egész évben, folyamatosan kimagasló minőségben elérhetőek. Nem a szabadpiacról vásárolunk, hanem szerződött partnerektől. Ezzel a biztonságot garantáló rendszerrel a termékeket egészen a palántáig vissza tudjuk követni. Költségei jelentenek némi versenyhátrányt, de úgy gondoljuk, hogy ez a mi védjegyünk része – fogalmazza meg piaci küldetésük lényegét Hetyei Lajos, az eisbergHungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Vásárlóik elsősorban a hölgyek, de szerencsére egyre több férfi is úgy gondolja, hogy a saláta fogyasztása nem ciki, hanem hozzátartozik a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A kényelmi jelleget erősíti, hogy négy ízben, friss, hűtést igénylő, különleges ízvilágot képviselő dressinget is forgalmaznak kétféle kiszerelésben. Az egészséges étkezés térhódítására számítanak, ezért bizakodva tekintenek a jövőbe. Folyamatosan kommunikálnak potenciális vásárlókörükkel a női magazinokon keresztül és az eladáshelyeken. Többéves kapcsolatot ápolnak Magyarország vezető főzőműsorával, ahol saját rovatot is vezetnek. Közösen készítettek egy salátarecept-füzetet, amelyet kóstoltatások és áruházi események alkalmával osztogatnak. Hirdetéseikben az imidzs erősítése mellett a termékismertetésre is fókuszálnak. Ebből a célból újul meg weblapjuk, és tervezik az eisberg Facebook-oldalának elindítását.
Az elsődleges értékesítési csatornáik a nagy multinacionális áruházak, de egyre több kisebb szupermarketben is megjelennek. Változatosan promócióznak, gyakorlatilag az árkedvezményen kívül minden aktivitást sikerrel alkalmaznak. Igen népszerű a saját dressingekkel összecsomagolt akció.
Az újdonságok ebben a szegmensben is húzóerőt jelentenek, ezért nemsokára a boltokba kerül a biosaláta, illetve decemberben az Advent saláta is új, meglepő összetétellel.
Marslakócskáktól az idősekig
A Walmark az egész családnak segít az egészségmegőrzésben. Kínálatukban a vitaminok és a szervezet normális működéséhez szükséges ásványi anyagok mellett számos gyógynövény eredetű cikk is megtalálható.
Tapasztalataik szerint az étrend-kiegészítők piaca értékben kismértékű növekedést mutatott 2009-ben. Ugyanakkor a drágább készítményeknél már észrevehető volt az eladott darabszám csökkenése.
Fogyasztóik tudatosan próbálják elkerülni a gyógyszeres kezeléseket, és preventív módon közelítik meg az egészséges életvitel kérdését. Ők már felismerték, hogy az egészség megőrzése a megfelelő táplálkozás és életmód segítségével egyszerűbb, mint a már megromlott egészség visszaszerzése. Elérésüket hatékony médiakommunikációval, gyógyszertári és gyógynövénybolti, helyi kommunikációval, illetve a saját Egészség Klubon keresztül valósítják meg.
Az eladáshelyi promóció széles tárházát alkalmazzák. Mivel sok készítményük az őszi és téli hónapokban szezonális, számos aktivitással készülnek az év végére. Most vezetik be például a Walurinal nevű termékük két új verzióját (Walurinal Max, Walurinal Hot Drink), amelynek kapcsán a hatóanyagként szereplő tőzegáfonya jótékony hatását szeretnék minden potenciális fogyasztóval megismertetni. A nem szezonális termékeikből is készítenek karácsonyi csomagot fogyasztóiknak, ami a saját felhasználás mellett kitűnő ajándékként is szolgálhat.
– Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az egészség megőrzése sokkal olcsóbb, mint a már kialakult problémák kezelése mind az egyén, mind a társadalom számára. Talán ennek újragondolása és a hozzáadott érték felismerése más megvilágításba helyezheti az egészség megőrzéséhez kapcsolódó élelmiszerek és étrend-kiegészítők árát és azok alkalmazásának szükségességét – összegzi álláspontját Heckenast Bálint, a Walmark Kft. ügyvezető igazgatója.
Holisztikus terápiák
A válságra a kedvező árkialakítás, a gazdaságos kiszerelések és a magas hatóanyag-tartalom a Dr. Chen Patika válasza. A termékek egyedisége abban rejlik, hogy a modern orvostudomány eredményei mellett segítségül hívja a több ezer éves hagyományos kínai orvoslás tudását, így nemcsak a tüneti kezelésekre, de a szervezeten belüli összefüggések feltárására is alkalmazható. A termékpaletta széles, fiatalok, idősek, nők és férfiak számára egyaránt kínálnak készítményeket, melyek támogatják az egészséges életmódot. Tapasztalataik szerint elsősorban a nyitott, tájékozott, jól képzett vásárlók választják termékeiket. Benyomásaik szerint a szakma, így az egészségügy is egyre inkább a prevenció mellé áll. Rendszeres PR-tevékenységet végeznek, a mindennapokban előforduló problémákat járják körül, és adnak hasznos, könnyedén megvalósítható tanácsokat.
Termékeik megtalálhatóak a patikáktól kezdve a drogériákon át egészen a multinacionális üzletekig. Az értékesítésnél nagy hangsúlyt fektetnek a termékek extra kihelyezésére (például display, kosár), valamint a lehető legszélesebb körű interperszonális kapcsolatok kialakítására (például kóstoltatás).
Számos terméket vezetnek be az év második felében, így a Homoktövis + Q10 kapszulát is, amely készítményt az immunrendszer és életenergia letéteményesének tartják.
– Gyógyteáink, de számos étrend-kiegészítő fogyasztása is az őszi–téli időszakban esedékes, így a fokozódó kereskedelmi aktivitás elengedhetetlen. Cégünk 17 éve a piacon van, hosszú távon gondolkodunk, legfontosabb értékeink a hitelesség és a stabilitás – mondja Dr. Wang Fan asszony, az Oriental Herbs Kft. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >