Amikor a magyarok élelmiszer vásárlásánál termékek között döntenek, legfontosabb ár és érték kedvező viszonya
Élelmiszervásárlásnál a magyar fogyasztók csaknem felének döntését befolyásolja, hogy egy termék árának és értékének viszonyát mennyire tartja kedvezőnek. Ezt a tényezőt nálunk 47 százalék említette a Nielsen globális, 55 országban, köztük Magyarországon végzett felmérése során, idén az első félévben.
Második leggyakrabban említett tényező maga a fogyasztói ár, (43 százalékos említéssel). Harmadik, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is (28). Utána következik: bízik a márkában (22); promóció vagy árengedmény (20).
További sorrend: „kapható az üzletben, ahol rendszeresen vásárolok” valamint családtag vagy barát ajánlása (17-17); a termék többféle változata közül lehet választani (13); más árucikkekkel együtt promóciózzák (11).
Tíz százaléknál kevesebben említették, sorrendben: kényelmesen használható a termék; „hallottam vagy olvastam a termék használatáról”; szakértő ajánlotta; új és korszerű fejlesztés eredménye; itt a szezonja; előnyös szolgáltatás jár hozzá. (Egy megkérdezett több tényezőt is megnevezhetett).
Ha összehasonlítjuk, hogy melyik tényező, mekkora mértékben befolyásolja a magyarok élelmiszervásárlási döntéseit, 28 európai ország átlagával, akkor figyelemre méltó különbségek tárulnak fel. Ugyanis kontinensünkön legtöbben a fogyasztói ár befolyását említették (41 százalék). S csak utána következik a kedvező ár/érték arány (39). Európában harmadik, hogy egy árucikk kapható az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol (28). Negyedik pedig a márka iránti bizalom (27).
Európa többi országában átlagosan a kényelmes felhasználás jóval fontosabb tényező, mint nálunk, ahogyan a szezonalitás és a termékkel járó előnyös szolgáltatás is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >