Amikor a HÉV túl zsúfolt: taxival ment haza a nyugdíjból élő influenszer
Egy hét alatt külföldi divatesemény, fesztiválmunka és váratlan hétköznapi kiadások is komoly próbatétel elé állították a K&H örök aktív kampányának résztvevőit. A „nyugdíjból túlélni” kihívás újabb eseménysorozata megmutatta, hogy nem a nagy költekezések, hanem a mindennapok apró kiadásai jelentenek valódi veszélyt a pénztárcára.
Újabb fordulatokat tartogatott a K&H örök aktív kihívása, amelyben ismert tartalomkészítők vállalták, hogy egy hónapon keresztül kizárólag az átlagnyugdíj 224 ezer forintos összegéből próbálják meg fedezni kiadásaikat. A legfrissebb beszámolók alapján a mindennapi élet váratlan eseményei komoly próbatétel elé állították a résztvevőket.
Az egyik legnagyobb kihívást rögtön egy külföldi út jelentette. A résztvevőnek lehetősége nyílt részt venni egy nemzetközi divateseményen Koppenhágában, ahová egy kampány keretében hívták meg. Bár az utazást, a szállást és az étkezések egy részét biztosították, a mindennapi élet apró költségei itt is felmerültek: közlekedéshez kerékpárbérlésre volt szükség, és természetesen néhány kisebb ajándékot is haza kellett hozni, hogy ne térjen vissza üres kézzel. A dániai árak azonban így is gyorsan megcsapolták a szűkös keretet.
Hirtelen váltás
A valódi próbatétel azonban a hazatérés után kezdődött, hiszen közvetlenül a repülőtérről egyenesen a Sziget Fesztivál munkálataihoz vezetett az út, ahol napi több órában dolgozott a hivatalos streamcsapatban, így nem maradt ideje minden nap otthon főzni. Ezért többször előfordult, hogy a fesztivál területén vagy a környéken kellett megoldani az étkezést – ami komoly költekezést jelentett.
További extra kiadásként jelent meg, hogy a fesztivál helyszínére való kijutáshoz elengedhetetlen volt egy BKV-bérlet megvásárlása, amely közel tízezer forinttal csökkentette a havi keretet. Bár igyekezett a tömegközlekedést előnyben részesíteni, voltak olyan napok, amikor a zsúfoltság miatt kénytelen volt taxiba ülni, sőt, egyszer egy elektromos rollert is bérelnie kellett, hogy időben hazaérjen és kipihenhesse magát a következő munkanapra.
A számok nem hazudnak
A hét végére a számok könyörtelenül megmutatták a valóságot: alig több mint százezer forint maradt a hónap további részére. És miközben az ember azt gondolná, hogy a nagyobb események a legveszélyesebbek a pénztárcára, valójában a kisebb kiadások bizonyultak a legfájóbbnak. Egy egyszerű, néhány termékből álló bevásárlás például közel hétezer forintot emésztett fel, ami újabb frusztrációt okozott.
A történet jól mutatja, hogy a kihívás lényege nem csupán az, hogy a résztvevők mennyire tudják visszafogni magukat a különleges helyzetekben, hanem sokkal inkább az, hogyan lehet kezelni a mindennapok apró, de állandó kiadásait. Az élmények alapján egyre világosabb: még fiatalon is égetően fontos a pénzügyek tudatos beosztása, hiszen egy váratlan program, egy szükségszerű közlekedési kiadás vagy egy hétköznapi bevásárlás is könnyen felboríthatja a költségvetést.
A K&H ezzel a rendhagyó és látványos kampánnyal továbbra is azt az üzenetet közvetíti, hogy a nyugdíjas évek anyagi biztonságát csak időben elkezdett takarékoskodással lehet megalapozni. A „túlélőkísérlet” mindennapjai szórakoztatóak és tanulságosak egyszerre: bebizonyítják, hogy a pénzügyi tudatosság nemcsak a jövőben, hanem a jelenben is nélkülözhetetlen.
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Új influenszer-üdítő a Lidl-ben: érkezik Whisperton saját márkás itala, a Sparkly
Hétfőtől a Lidl polcaira kerül Whisperton, sok fiatal kedvenc influenszerének…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben
Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >