Amikor a felhő a gyógyír
A Sanofi a világ egyik legnagyobb gyógyszergyára. Az új gyógyszerek piacra dobása nemcsak anyagi érdeke a cégnek, hanem az új gyógymódokra váró páciensekkel szembeni erkölcsi kötelessége is. A Microsoft-felhő segítségével most mindkét célt hatékonyabban érheti el.
Amerikában a gyógyszerszabadalmak 20 évig érvényesek, utána bárkinek jogában áll ún. generikus készítményeket gyártani az adott találmány alapján.
„Az óra abban a pillanatban ketyegni kezd, hogy a szabadalom bejegyeztetésére vonatkozó igényünket bejelentettük az illetékes hatóságnál – mondja Joan Affleck, a Sanofi tudományos dokumentációért felelős vezetője. – Addig azonban, amíg egy új gyógyszer eljut a piacra, még sok akadályt le kell küzdenünk.”
Hogy mik ezek az akadályok? Klinikai tesztek és dokumentációk tömegei: a kontrollcsoport tagjainak a beszámolói, ezeknek a naplóknak az orvos szakmai elemzései, a belőlük kinyert adatok megannyi csoportosítása és publikálása az engedélyeztetés folyamatában résztvevő különféle hatóságok szigorú tartalmai és formai(!) elvárásai szerint stb.
Ahogy a szakember találóan fogalmaz: „A gyógyszeriparban nemcsak gyógyszereket gyártunk, hanem dokumentumokat is…”
A Sanofinak ráadásul nemcsak a dokumentumok elképesztő mennyisége okozott kihívást, hanem azok kezelése is: egy-egy új szabadalom különböző aspektusain tucatnyi különböző szakember-csoport dolgozik, gyakran térben és időben is elkülönülten. Mindannyiuk szakmai hozzájárulása nélkülözhetetlen a végeredmény szempontjából, de minél hosszabb ideje és minél több műhelyben folyt a munka, annál időigényesebb és drágább folyamat volt a tanulságok összesítése, egységes kezelése.
„Világos vált, hogy hatékony infokomm megoldásra van szükségünk” – mondja Bhanu Bahl, a Sanofi egyik kutatási vezetője. A világ több mint 100 országában mintegy 110 ezer embert foglalkoztató óriáscég a Microsofthoz és annak szakmai partnereihez fordult megoldásért, amely ezúttal is a felhőből érkezett.
A Microsoft SharePoint szerverre és a jól ismert Office irodai alkalmazáscsomagra épülő Intelligent Content Framework (ICF) – magyarul talán „intelligens tartalom-keretrendszer” – segítségével a tudományos dokumentációk elkészítésének és alkalmazása olyan mértékben újult meg és vált hatékonnyá a Sanofinál, hogy mára érdemben lerövidült az az idő, ami egy terméknek a piacra való bevezetésig a szabadalom bejelentése után eltelik. Mindez pedig dollármilliókban mérhető – nem ritkán pedig emberi életekben is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >XII. Laurel Retail Konferencia – működés közben látható a jövő
Május 28-án a budapesti Larus Rendezvényközpontban ismét találkoznak a kiskereskedelem…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >