Amikor a felhő a gyógyír
A Sanofi a világ egyik legnagyobb gyógyszergyára. Az új gyógyszerek piacra dobása nemcsak anyagi érdeke a cégnek, hanem az új gyógymódokra váró páciensekkel szembeni erkölcsi kötelessége is. A Microsoft-felhő segítségével most mindkét célt hatékonyabban érheti el.
Amerikában a gyógyszerszabadalmak 20 évig érvényesek, utána bárkinek jogában áll ún. generikus készítményeket gyártani az adott találmány alapján.
„Az óra abban a pillanatban ketyegni kezd, hogy a szabadalom bejegyeztetésére vonatkozó igényünket bejelentettük az illetékes hatóságnál – mondja Joan Affleck, a Sanofi tudományos dokumentációért felelős vezetője. – Addig azonban, amíg egy új gyógyszer eljut a piacra, még sok akadályt le kell küzdenünk.”
Hogy mik ezek az akadályok? Klinikai tesztek és dokumentációk tömegei: a kontrollcsoport tagjainak a beszámolói, ezeknek a naplóknak az orvos szakmai elemzései, a belőlük kinyert adatok megannyi csoportosítása és publikálása az engedélyeztetés folyamatában résztvevő különféle hatóságok szigorú tartalmai és formai(!) elvárásai szerint stb.
Ahogy a szakember találóan fogalmaz: „A gyógyszeriparban nemcsak gyógyszereket gyártunk, hanem dokumentumokat is…”
A Sanofinak ráadásul nemcsak a dokumentumok elképesztő mennyisége okozott kihívást, hanem azok kezelése is: egy-egy új szabadalom különböző aspektusain tucatnyi különböző szakember-csoport dolgozik, gyakran térben és időben is elkülönülten. Mindannyiuk szakmai hozzájárulása nélkülözhetetlen a végeredmény szempontjából, de minél hosszabb ideje és minél több műhelyben folyt a munka, annál időigényesebb és drágább folyamat volt a tanulságok összesítése, egységes kezelése.
„Világos vált, hogy hatékony infokomm megoldásra van szükségünk” – mondja Bhanu Bahl, a Sanofi egyik kutatási vezetője. A világ több mint 100 országában mintegy 110 ezer embert foglalkoztató óriáscég a Microsofthoz és annak szakmai partnereihez fordult megoldásért, amely ezúttal is a felhőből érkezett.
A Microsoft SharePoint szerverre és a jól ismert Office irodai alkalmazáscsomagra épülő Intelligent Content Framework (ICF) – magyarul talán „intelligens tartalom-keretrendszer” – segítségével a tudományos dokumentációk elkészítésének és alkalmazása olyan mértékben újult meg és vált hatékonnyá a Sanofinál, hogy mára érdemben lerövidült az az idő, ami egy terméknek a piacra való bevezetésig a szabadalom bejelentése után eltelik. Mindez pedig dollármilliókban mérhető – nem ritkán pedig emberi életekben is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >