Amíg a vevő választ, és odanyúl az áruért
A forgalom növelése érdekében, az elhúzódó válság idején,
a Nielsen európai tapasztalatai szerint a piaci szereplőknek most a következőkre érdemes összpontosítaniuk: új termékek, árazás, promóciók, eladáshelyi aktivitások, új vásárlók, illetve fogyasztók megnyerése. Közülük a bolti eladást ösztönző eladáshelyi aktivitások mérése az egyik szakterületem a Nielsennél.
Amikor az érintettek elkezdik tervezni egy-egy termék vagy márka bolti eladásának ösztönzését, célszerű tisztában lenniük azzal, hogy a fogyasztók milyen szempontok szerint választják ki az üzletet, ahol beszerzik
a számukra szükséges árucikkeket. Milyen hatások érik őket, még mielőtt beléptek volna egy bolt ajtaján. Hiszen egyre több médium tájékoztatja, mindinkább terjeszkedő boltláncok közül választhatnak, és különböző digitális eszközök is befolyásolják viselkedésüket.
Ezeket a hatásokat fontos figyelembe venni, ha meg akarjuk érteni, mi vezérli a vevőt, amikor elindul az eladótérben, választásait és mozdulatait, amelyekkel kosarába helyez egy-egy árucikket.
Egyszerre rengeteg dolog történik egy nagy üzlet eladóterében. Cikkelemek ezrei
versenyeznek, hogy felhívják magukra
a vevők figyelmét, és vásárlásra ösztönözzék őket. Előfordul, hogy egy kereskedelmi vállalatnál nem jut mindig, mindenre idő. Ezt jelzi például egy polcon az esetleges készlethiány, vagy ha egy termék árát nem, vagy pontatlanul tüntetik fel.
Retail+ szolgáltatásunk felméri, hogy egy-egy, napi fogyasztási cikkeket árusító üzlet eladóterében megvalósul-e mindaz, amiben kereskedők és gyártók megállapodtak, facingek számától a másodlagos kihelyezésekig. Ezzel a Nielsen segíti a gyártó és kereskedelmi vállalatok értékesítési és marketing szakembereit. Hiszen pontos, részletes képet kapnak saját, és esetleg versenytársaik eladáshelyi aktivitásáról, ahogyan azzal
a fogyasztók valójában találkoznak.
Például vásárlás és árukihelyezés konkrét kölcsönhatásával kapcsolatban figyelemre méltó összefüggéseket tárt fel a Nielsen egyik korábbi kutatása hét élelmiszer-kategóriáról. Egy kérdés arra vonatkozott, hogy ha megszokott boltjában a vásárolni szándékozott márka nem lenne kapható, akkor mit tenne a válaszadó.
„Megvenné ugyanazt a márkát egy másik boltban” – mondta kávénál és teánál 33 százalék, szénsavas üdítőitalnál 28, gyümölcslénél 20, sörnél 19, sós rágcsálnivalónál 17, míg ásványvíznél 15 százalék.
Másik márkát választana ásványvíznél
a válaszadók 70 százaléka. Arányuk sörnél 64, sós rágcsálnivalónál 62, gyümölcslénél 58,
szénsavas üdítőitalnál 54, kávénál és
teánál pedig 44 százalék. A kedvelt márka miatt boltot váltó magatartás például kávé, tea és szénsavas üdítőitalok esetében magas.
A piackutatók rendelkeznek akkora kapacitással, hogy átfogóan felmérjék a helyzetet. Igény szerint felkereshetjük mind
a százhetven hipermarketet, ezernél több 401–2500 négyzetméter közötti üzletet vagy akár több ezer kisebb élelmiszert, háztartási vegyi árut, kozmetikumot árusító egységet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >