Amerikai piacra jutás az AMC közösségi standjával

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 06. 12. 11:20

A magyar exportnak Európán kívüli az Egyesült Államok a legfontosabb piaca. Ezért Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az idei New York Summer Fancy Food-on való közösségi standos magyar megjelenés június 23-25. között, az Agrármarketing Centrum (AMC) számára különösen is fontos, közölte Ondré Péter, a cég ügyvezető igazgatója.


A szakember kiemelte: a magyar agrárium és élelmiszerágazat képviselői a Fancy Food Shown az Egyesült Államokban élő külföldi élelmiszercsatorna vásárlókkal közvetlen kapcsolatot építhetnek ki miközben megismerkedhetnek az amerikaiak szemében legtrendibbnek, leginnovatívabbnak számító speciális élelmiszerekkel szemben támasztott elvárásokkal és követelményrendszerekkel is.

Ondré Péter a közelgő New York Summer Fancy Food kapcsán arra is ráirányította a figyelmet, hogy a rendezvényen várhatóan főként az organikus, bio élelmiszerek, a GMO-mentes természetközeli ételek, a diabetikus készítmények, az ételallergiásoknak szánt termékek és az igazán innovatív, új fejlesztések számítanak majd slágernek.

Az amerikai kiállítás magyar előkészületeik kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója megjegyezte: a magyar-amerikai kapcsolatépítésben az elmúlt időszakban szinte korszakváltás zajlott, melynek eredményeként mára hazánkban a második legjelentősebb beruházói közösséget az amerikai vállalatok alkotják és a határainkon belül fellelhető mintegy 1700 amerikai cégnél összességében már csaknem százezer magyar ember lelt biztos megélhetésre.

Ondré Péter kiemelte: a 2019. június 23-25. között, New Yorkban, a Javits Center-ben zajló esemény a magyar kiállítók amerikai piacra jutásának elsőrangú platformja, ezért az AMC több, mint 50 négyzetméteres standjára idén 7 társkiállítóval utazik a kiállításra. A természetközeli élelmiszerek megszerzése iránti igény világszintű megnövekedéséből fakadóan fokozott érdeklődés várható a nemzetközi szintéren egyre keresettebb, természet adta, ínycsiklandó magyar mézes termékek iránt, a magyar méhészeket ezért mézzel, lépesmézzel, ízesített mézekkel és mézes drazsékkal 3 kiállító is képviseli az AMC közösségi standján.

A közkedvelt magyar szalámi, kolbász, főtt és érlelt sonka ínyencségek; valamint snack termékek mellett egyedi, jellegzetesen a magyar tájvidék ízeit megjelenítő, világhírű organikus borokkal; továbbá a nem csupán hazánkban különlegességnek számító tejízesítő szívószálakkal, sütemény alapporokkal, sajt snackekkel és innovatív édességek sorával lesz jelen az eseményen közösségi marketing tevékenységével az AMC.

Mivel a Summer Fancy Food Show kiemelten az ágazat innovatív megoldásaira és termékeire koncentrál, a szakmai kiállítókat speciális interaktív szakmai programokkal, bemutatókkal és kerekasztal beszélgetésekkel várják, ahol a szakértők az aktuális trendeket, a fenntarthatóság kérdését és a legújabb piackutatási eredményeket elemzik. A kiállítás területén tematikus standok is épülnek: pl. „A jövő boltja”, az incubator village, az új termékek, élelmiszeripari innovációk jegyében. A kiállításon a sütőipari termékek, kávékülönlegességek, csokoládék, fűszerek, öntetek, ízesítők, vitaminok, vitaminos készítmények, húsipari készítmények, tejipari termékek és sajtok mellett évről évre helyet kapnak az egzotikus magvak és az aszalt gyümölcsök is.

Tavaly 54 országból több, mint 2 600 kiállító vett részt az eseményen, ahol 16 ezer látogató 180 ezer termékkel ismerkedhetett meg. Magyarország 2018-ban 5 kiállító képviseletében jelent meg a kiállításon, az MNKH/HEPA szervezésében.

Kapcsolódó cikkeink