Amerikai magántőkealap vásárolta fel a Sziget Fesztivál mögött álló céget
Az amerikai KKR magántőkealap több mint 600 milliárd forint értékben vásárolta meg a Superstruct Entertainment vállalatot, amely a neves Sziget Fesztivál mellett további 80 európai és brit fesztivált szervez. Az adásvétel részleteiről a Világgazdaság és a Financial Times számolt be, utóbbi szerint a vételár 1,3 milliárd angol fontot (kb. 600 milliárd forint) tett ki.

Az alapítók visszavonultak
A Superstruct Entertainment jelentős mértékben hozzájárult a fesztiválipar fejlődéséhez Európában, és évente mintegy 7 millió látogatót vonz rendezvényeire. A portfóliójukban olyan híres fesztiválok is megtalálhatók, mint a németországi Wacken Open Air vagy a dán Tinderbox.
A Sziget Fesztivál alapítói, Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert, a tranzakciót követően visszavonultak a fesztiválok szervezésétől, de kijelentették, hogy kapcsolatuk továbbra is harmonikus az új tulajdonosokkal. Fülöp a Kibeszélő című műsorban elmondta, hogy bár elbúcsúztak, az ajtót nyitva hagyták, ami pozitív jövőképet vetít előre a magyar fesztiválipar számára.
Ez a lépés jelentős változásokat hozhat a magyar és a nemzetközi zenei színtér számára, mivel az amerikai befektetők új erőforrásokat és perspektívákat hozhatnak a már jól ismert fesztiválok szervezésébe.
Kapcsolódó cikkeink
Mélyponton a Sziget: sorozatban második éve veszteséges a fesztiválcég
A Sziget Fesztivált szervező Sziget Kulturális Menedzsment Iroda Zrt. 2024-ben…
Tovább olvasom >Shell Café hot doggal a Szigetre!
Indul a nyár és vele együtt a fesztiválszezon! A Shell töltőállomásokon…
Tovább olvasom >A Sziget fesztivál nemzetközi környezetvédelmi minősítést kapott
Nemzetközi környezetvédelmi, zöld minősítést kapott a Sziget fesztivál, amely a…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >