Amerikai környezetvédők szerint jobblenne áttérni a csapvizre
A Pepsi és a Coca-Cola egyaránt tisztított csapvizet palackoz.
Az Egyesült Államok második legnagyobb italforgalmazója a
jövőben Aquafina nevű „ásványvíze" csomagolásán is feltünteti, hogy valójában
tisztított vezetékes vizet tartalmaz.
Az örök versenytárs Coca-Cola Dasani nevű palackozott vízét
még tesztelik, az eredményekről hamarosan tájékoztatják a közvéleményt.
Az amerikai polgárok tavaly 15 milliárd dollárt költöttek
palackozott víz vásárlására, ezért az ásványvíz ellenes lobby tevékenységet
egyre erőteljesebb. Több szervezet intenzív kampányt indított a palackozott víz
fogyasztása ellen, elsősorban környezetvédelmi okokból. Véleményük szerint
ugyanis az ásványvízgyártók indokolatlanul nagy mennyiségű műanyag hulladékot
termelnek, pedig a fogyasztók választhatnák a csapvizet is a drága és
környezetszennyező palackok vásárlása helyett.
Az ásványvízek forgalmazása egyre nagyobb bevételt jelent a klasszikus
üditőital-gyártók számára is, mert a fogyasztók figyelme egyre inkább az
egészséges italok felé fordul.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >