Amerikai környezetvédők szerint jobblenne áttérni a csapvizre
A Pepsi és a Coca-Cola egyaránt tisztított csapvizet palackoz.
Az Egyesült Államok második legnagyobb italforgalmazója a
jövőben Aquafina nevű „ásványvíze" csomagolásán is feltünteti, hogy valójában
tisztított vezetékes vizet tartalmaz.
Az örök versenytárs Coca-Cola Dasani nevű palackozott vízét
még tesztelik, az eredményekről hamarosan tájékoztatják a közvéleményt.
Az amerikai polgárok tavaly 15 milliárd dollárt költöttek
palackozott víz vásárlására, ezért az ásványvíz ellenes lobby tevékenységet
egyre erőteljesebb. Több szervezet intenzív kampányt indított a palackozott víz
fogyasztása ellen, elsősorban környezetvédelmi okokból. Véleményük szerint
ugyanis az ásványvízgyártók indokolatlanul nagy mennyiségű műanyag hulladékot
termelnek, pedig a fogyasztók választhatnák a csapvizet is a drága és
környezetszennyező palackok vásárlása helyett.
Az ásványvízek forgalmazása egyre nagyobb bevételt jelent a klasszikus
üditőital-gyártók számára is, mert a fogyasztók figyelme egyre inkább az
egészséges italok felé fordul.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >