Amerikai környezetvédők szerint jobblenne áttérni a csapvizre
A Pepsi és a Coca-Cola egyaránt tisztított csapvizet palackoz.
Az Egyesült Államok második legnagyobb italforgalmazója a
jövőben Aquafina nevű „ásványvíze" csomagolásán is feltünteti, hogy valójában
tisztított vezetékes vizet tartalmaz.
Az örök versenytárs Coca-Cola Dasani nevű palackozott vízét
még tesztelik, az eredményekről hamarosan tájékoztatják a közvéleményt.
Az amerikai polgárok tavaly 15 milliárd dollárt költöttek
palackozott víz vásárlására, ezért az ásványvíz ellenes lobby tevékenységet
egyre erőteljesebb. Több szervezet intenzív kampányt indított a palackozott víz
fogyasztása ellen, elsősorban környezetvédelmi okokból. Véleményük szerint
ugyanis az ásványvízgyártók indokolatlanul nagy mennyiségű műanyag hulladékot
termelnek, pedig a fogyasztók választhatnák a csapvizet is a drága és
környezetszennyező palackok vásárlása helyett.
Az ásványvízek forgalmazása egyre nagyobb bevételt jelent a klasszikus
üditőital-gyártók számára is, mert a fogyasztók figyelme egyre inkább az
egészséges italok felé fordul.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >