Amerikai alternatív hús kerül az orosz élelmiszerüzletekbe
Moszkva 29 élelmiszerüzletében kezdik meg az amerikai Beyond Meat növényi eredetű, alternatív húsának árusítását a jövő héten – közölte pénteken a Vedomosztyi című orosz napilap.
A kétdarabos kiszerelésű, 227 gramm súlyú, zöldborsóból előállított fehérjéből, céklából és repceolajból készült hamburgerért 750 rubelt (jelenlegi árfolyamon csaknem 3500 forintot) kérnek majd. Ez azt jelenti, hogy a termék kilója több mint 3000 rubelbe (mintegy 14 ezer forintba) kerül. Az Azbuka Vkusza prémium kategóriájú élelmiszerüzlet-lánc heti mintegy ezer csomag húshelyettesítő eladására számít a több mint 12 milliós városban.
Az amerikai hús exportját egyébként a gazdasági szankciókra válaszul bevezetett orosz élelmiszerembargó sújtja.
Az Ethan Brown által 2009-ben alapított Beyon Meat befektetői között van Bill Gates, a Microsoft alapítója, Leonardo Di Caprio színész, környezetvédelmi aktivista és Don Thompson, a McDonald’s volt vezérigazgatója. A társaság idén megtartott nyilvános részvénykibocsátásra (IPO) 240 millió dollár befektetést hozott. A Bloomberg szerint a cég vegetáriánus és vegán körökben népszerű húspótlója tücsöklisztet, valamint kakaóbab-feldolgozásból származó maradványt és kendert is tartalmaz.
Oroszországban szeptember óta a TGI Friday’s, a White Rabbit Family és a Tyeremok éttermek kínálatán is szerepel az alternatív hús. Az Alianta Group disztribútorcég évi 5 tonna növényi eredetű húspótlót ad el Oroszországban, ami 15-20 tonnára kíván felfuttatni. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az idei orosz gabonatermés 2021 óta a legalacsonyabb lehet
Az idei orosz gabonatermés 2021 óta a legalacsonyabb lehet –…
Tovább olvasom >Komoly kihívóra akadt az orosz piacvezető X5-nek és Magnitnak a Vkusvill személyében
Az orosz egészséges élelmiszereket forgalmazó kiskereskedő, a Vkusvill jó úton…
Tovább olvasom >A brit Co-opban terjeszkedik a Beyond Meat
A Beyond Meat növényi alapú alternatívái már az Egyesült Királyság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >