Amerikából jöttem
Dr. Mandel Katalin, a szövetség főtitkára tavaly meghívást kapott az IFA (Nemzetközi Franchise Szövetség) éves konferenciájára és kongresszusára; tapasztalatairól beszámolt lapunknak.
A franchise világszerte hódít, egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A vállalkozók szívesen csatlakoznak, már ismert brandekhez, a piacon népszerű koncepciókhoz. Az elmúlt években megnőtt a hazánk iránt érdeklődő nemzetközi hálózatok száma. Jelenleg is több amerikai (Signal88, Spa 810, Snap Fittness) és európai hálózat (Paulaner, La Boucherie) keresi franchise partnereit Magyarországon.
Az Egyesült Államokban megfeleződött a hálózatok növekedésének periódusa, egyre gyorsabban érik el az 500 egységes számot. Számos olyan multi-unit, multi-brand átvevő van, akik már nagyobbak, mint egy-egy franchise-hálózat. A világ legnagyobb franchise-átvevőjének több mint 1500 egysége van különböző hálózatoknál. Dinamikusan nő a több egységet üzemeltetők száma, és a hálózatok is egyre szívesebben kötnek szerződést olyan franchise-partnerekkel, akik több egység nyitása mellett kötelezik el magukat. Emellett tovább folytatódik az a globális tendencia, hogy egyre több olyan csoport működik, amely több hálózatot üzemeltet, felvásárolja az új, ígéretes brandeket, és egyszerre több koncepciót ajánl a hozzá forduló vállalkozóknak. //
Kapcsolódó cikkeink
Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >Privát és Privát Max üzletek CBA színekben
„Jelentős mérföldkő a CBA történetében: a Kerekes Kft. csatlakozásával tovább erősödik…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >Piacra jutás, marketing, AI applikáció: kézzelfogható segítséget nyújt a SPAR Régiók Kincsei programja a kistermelők számára
Több mint 550-re emelkedett a kistermelőktől, kézműves cégektől, kisebb borászatokból…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >