AMC: magyar furmintok mutatkoztak be az Egyesült Királyságban
Idén már harmadszorra mutattak be magyar furmintokat a Furmint February-n az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Wines of Hungary UK kommunikációs ügynökség közös szervezésében – közölte az AMC az MTI-vel.
Az online mesterkurzuson, amely borkóstoló, üzletfejlesztési találkozó és borpromóciós rendezvény egyben, 21 magyar bor mutatkozott be.
A rendezvény célja a furmint, Magyarország egyik legfontosabb fehér szőlőfajtája, és rajta keresztül a magyar borok népszerűsítése a magyar borexport egyik legkiemelkedőbb célpiacán, az Egyesült Királyságban – írták.
Ismertették: a rendezvényen Londonban több mint százan, a topgasztronómiában dolgozó sommelier-k és a szaksajtó képviselői vettek részt. A résztvevők megismerkedhettek a furmint történelmével, a szőlőfajta jellemző termőterületeivel és a belőle készült borok jellegzetességeivel, valamint egy kiadvány segítségével 21 magyar borászat különböző stílusban készült furmint boraival.
A termelők exporttevékenységének támogatására létrejött előadásokat online közvetítették, a résztvevők a nekik előzetesen megküldött mintapalackokkal a saját otthonaikból csatlakoztak a borkóstolóhoz.
Kitértek arra is, hogy a rendezvényt követően – a pandémia-helyzet okozta korlátozások enyhítése után – értékesítési verseny indul majd annak érdekében, hogy az importőröket, éttermeket, bárokat, kiskereskedőket ösztönözzék a furmint borok eladására azáltal, hogy borvacsorákon, kóstolókon, különleges ajánlatok részeként kínálják azokat a vendégek, vásárlók számára. A legsikeresebb versenyző díja egy három napos tanulmányút lesz a furmint központjába, Tokajba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hubai Imre: a magyar bor páratlan nemzeti kincs
A magyar bor páratlan nemzeti kincs, amelyre az egész ország…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >