AMC: Erdélyben juthatnak új értékesítési lehetőségekhez a magyar élelmiszergyártók
Erdélyben juthat új értékesítési lehetőségekhez az a tíz magyarországi élelmiszergyártó, akik kétnapos találkozón mutatkoztak be Székelyföld releváns élelmiszerláncainak beszerzői és disztribútorai előtt – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.

Új kapuk nyílnak meg
Az AMC a helyi vállalkozók egyesületeivel és a hargitai megyeszékhely magyar főkonzulátusával üzleti találkozót szervezett június 8-9. között Csíkszeredára és Sepsiszentgyörgyre azzal a céllal, hogy exportképes magyar vállalkozások termékeivel bővítsék a térségben már jelenlévő magyar termékek kínálatát.
A helyszínválasztást részben az indokolta, hogy a csíki város nagyobb szerepre törekszik az élelmiszeriparban, mintegy 92 hektáros területen tervezi ipari park létesítését, ahol élelmiszeripari vállalkozások megtelepedésére is számít – írták. Az AMC tájékoztatta a Hungarian Food Business Program exportfejlesztési programról az események résztvevőit, a Magyarországról érkezett gyártók pedig egyebek között lekvárt, tésztát, bor- és gyümölcsecetet, szörpöt és üdítőt ajánlottak a székelyföldi üzletláncok beszerzőinek figyelmébe.
A rendezvényen bemutatták a Hungarian Food Business Catalogue digitális katalógust, amelyből a helyi érdeklődők további csaknem kétezer magyar terméket ismerhetnek meg – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a Hargita megyébe látogató turisták száma
Idén nyáron csökkent a Hargita megyébe látogató turisták száma, amit…
Tovább olvasom >AM-államtitkár: a kertészeti pályázatok segítik a magyar dinnyetermesztés fennmaradását
A magyar dinnyetermesztés fennmaradását segítik a vidékfejlesztési keretből finanszírozott kertészeti…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >