AMC: Erdélyben juthatnak új értékesítési lehetőségekhez a magyar élelmiszergyártók
Erdélyben juthat új értékesítési lehetőségekhez az a tíz magyarországi élelmiszergyártó, akik kétnapos találkozón mutatkoztak be Székelyföld releváns élelmiszerláncainak beszerzői és disztribútorai előtt – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.

Új kapuk nyílnak meg
Az AMC a helyi vállalkozók egyesületeivel és a hargitai megyeszékhely magyar főkonzulátusával üzleti találkozót szervezett június 8-9. között Csíkszeredára és Sepsiszentgyörgyre azzal a céllal, hogy exportképes magyar vállalkozások termékeivel bővítsék a térségben már jelenlévő magyar termékek kínálatát.
A helyszínválasztást részben az indokolta, hogy a csíki város nagyobb szerepre törekszik az élelmiszeriparban, mintegy 92 hektáros területen tervezi ipari park létesítését, ahol élelmiszeripari vállalkozások megtelepedésére is számít – írták. Az AMC tájékoztatta a Hungarian Food Business Program exportfejlesztési programról az események résztvevőit, a Magyarországról érkezett gyártók pedig egyebek között lekvárt, tésztát, bor- és gyümölcsecetet, szörpöt és üdítőt ajánlottak a székelyföldi üzletláncok beszerzőinek figyelmébe.
A rendezvényen bemutatták a Hungarian Food Business Catalogue digitális katalógust, amelyből a helyi érdeklődők további csaknem kétezer magyar terméket ismerhetnek meg – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >Magyar ételkülönlegességeket is lehet kapni a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon
Idén is megnyílt Szingapúrban a Food and Hotel Asia (FHA)…
Tovább olvasom >Magyar különlegességek Szingapúrban
Megnyílt Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi, szakmai kiállítása Szingapúrban, a Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >