Ambiciózus nemzetközi együttműködést kötött a Lidl és a WWF
A Lidl, az egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalat és a WWF, a világ egyik legnagyobb független természetvédelmi szervezete bejelentette, hogy egy új, ötéves, 31 országot átfogó nemzetközi és stratégiai partnerséget indít. A WWF-fel való hosszú távú kooperáció a Lidl értékláncát érintő közös együttműködésre fókuszál, hogy segítsen korunk globális ökológiai kihívásainak kezelésében és hogy minél több háztartás számára legyen elérhető a fenntarthatóbb kínálat. A partnerek szorosan együttműködnek a természettel összhangban lévő, a bolygónk határait tiszteletben tartó működési modellek előmozdításában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/Thomas-Vellacott-a-WWF-Svajc-igazgatoja-Christoph-Pohl-a-Lidl-International-beszerzesi-ugyvezeto-igazgatoja-es-Kirsten-Schuijt-a-WWF-International-foigazgatoja-balrol-Foto-WWF-1024x682.jpg)
Thomas Vellacott (WWF), CPO Christoph Pohl (Lidl), DG Kirsten Schujit (WWF)
A partnerség egy újabb eleme a Lidl fenntarthatóság iránti elkötelezettségének, melyet nemzetközi fenntarthatósági stratégiája részeként intézkedései által évek óta megerősít. A partnerség közös célja, hogy a vásárlók számára még fenntarthatóbb választási lehetőséget biztosítson.
“Egyesítjük erőinket“
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője:
„Az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő láncként tisztában vagyunk felelősségünkkel és befolyásunkkal. Felelősségünknek tekintjük, hogy a bolygó eltartóképességének határain belül működjünk. A Lidl számára a fenntartható működés nem csak hozzáállás kérdése, hanem üzleti modellünk jövőbeli életképességének alapja is. A WWF támogatásával és szakértelmével a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket most egy magasabb szintre emeljük. Csak közös munkával tudunk megküzdeni az olyan jelentős globális kihívásokkal, mint a klímaváltozás és a biodiverzitás csökkenése. Ezért támaszkodunk erre az erős partnerségre, hogy minden nap fenntarthatóbb választási lehetőséget kínáljunk vásárlóink számára.”
Kirsten Schuijt, a WWF International főigazgatója hozzátette:
„Az, ahogyan jelenleg az élelmiszereinket előállítjuk és ahogy a rendelkezésre álló energiaforrásokat felhasználjuk, nagyban felelőssé tehető a klímaváltozásért és a biológiai sokféleség csökkenéséért. Annak érdekében, hogy megállítsuk és visszafordítsuk az emberiség előtt álló legnagyobb krízist, gyors és bátor lépésekre van szükség az élelmiszer- és energiarendszerünk megváltoztatásához, és ebben az élelmiszer-kiskereskedelemnek fontos szerepe van. Európa legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjeként a Lidlnek óriási nemzetközi befolyása van az iparág fenntartható változásának előmozdítására. A WWF büszke arra, hogy elkísérhetjük a Lidlt ezen az úton, amelyen támogathatjuk, ugyanakkor kihívások elé is állíthatjuk a vállalatot”.
Együtt, 31 országban erősebbek vagyunk
A Lidl és a WWF már az elmúlt években is együttműködött, például Svájcban és Ausztriában. Az új partnerség ezt a közös munkát most tovább erősíti és nemzetközi szintre emeli, mert a Lidl fenntarthatóság iránti elkötelezettsége nem ismer határokat. A Lidl célja, hogy a jövőben világszerte minél könnyebbé tegye vásárlói számára a fenntartható vásárlást. A WWF-fel közösen azon dolgozik, hogy minél több fenntarthatóbb választási alternatívát kínáljon és hogy aktívan járuljon hozzá a fenntartható átalakuláshoz. A partnerség a következő kulcsfontosságú területekre fókuszál:
- A biológiai sokféleség megőrzése és előmozdítása
- A vízkészletek felelős felhasználása
- Klímavédelem a tudományosan megalapozott klímacélok mentén
- Átlátható, erdőirtásmentes és erdőátalakítás-mentes ellátási láncok kialakítása és bővítése
- A kritikus nyersanyagok, például pálmaolaj, szója, kakaó, tea, kávé, fa és papírtermékek felelős beszerzése
- A halak és egyéb tengeri eredetű élelmiszerek felelősségteljes beszerzése, valamint elkötelezettség a kritikus halászati területek és állományok védelme mellett
- Elkötelezettség a tudatosabb, fenntarthatóbb táplálkozás és a fenntarthatóbb fogyasztás mellett
- Az élelmiszer-hulladék csökkentése
A Lidl saját értéklánca mentén tett kötelezettségvállalásán túl a WWF különböző természetvédelmi projektjeit támogatja a környezetvédelem érdekében azokban a régiókban, ahol működik.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >