Ambiciózus a MOL-Csoport fenntarthatósági terve
A Mol-csoport a jövőre fókuszálva ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén. A frissített, SHAPE TOMORROW elnevezésű hosszú távú stratégiájuk szerint a vállalat több mint 4 milliárd dollárt költ zöld beruházásokra az évtized végéig, és 2050-re elérnék a karbonsemleges működést.
Az új stratégia kiemelten foglalkozik a megújuló energiákkal, a zöld hidrogénnel, a biometánnal és a geotermikus energiával. A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt szerint az energiaátmenet elkerülhetetlen, de nem lehet az iparvállalatokra hárítani a teljes költséget.
A stratégia fő célja az energiaellátás-biztonság garantálása mellett a zöld energiaátmenet elősegítése. Ehhez a vállalat tovább erősíti hagyományos üzletágait, és nagy hangsúlyt fektet a biometán és a zöld hidrogén előállítására.
A hagyományos szénhidrogén-termelésen túl a vállalat karbonsemleges projektekbe fektet be, beleértve a geotermikus kutatást, a lítium-projektet, valamint a szén-dioxid besajtolást és tárolást.
Az üzleti stratégia részeként a fogyasztói szolgáltatások területén is komoly beruházások várhatók. A Mol tervezi, hogy 2030-ra évi 1 milliárd dollárnyi EBITDA-t érjen el, és növeli a nem-üzemanyag típusú termékek arányát.
A vállalat saját megújuló portfóliót is kialakít, amelynek részei a napenergia-beruházások és a zöld hidrogén üzem. A Mol törekszik arra, hogy a termelés nagy részét megújuló forrásokkal biztosítsa, miközben jelentős lépéseket tesz a hulladékgazdálkodás területén is.
Összességében a Mol-csoport új stratégiája ambiciózus terveket fogalmaz meg a fenntarthatóság és az energiaátmenet terén, hozzájárulva a zöld és fenntartható jövő kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >