Ambiciózus a MOL-Csoport fenntarthatósági terve
A Mol-csoport a jövőre fókuszálva ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén. A frissített, SHAPE TOMORROW elnevezésű hosszú távú stratégiájuk szerint a vállalat több mint 4 milliárd dollárt költ zöld beruházásokra az évtized végéig, és 2050-re elérnék a karbonsemleges működést.
Az új stratégia kiemelten foglalkozik a megújuló energiákkal, a zöld hidrogénnel, a biometánnal és a geotermikus energiával. A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt szerint az energiaátmenet elkerülhetetlen, de nem lehet az iparvállalatokra hárítani a teljes költséget.
A stratégia fő célja az energiaellátás-biztonság garantálása mellett a zöld energiaátmenet elősegítése. Ehhez a vállalat tovább erősíti hagyományos üzletágait, és nagy hangsúlyt fektet a biometán és a zöld hidrogén előállítására.
A hagyományos szénhidrogén-termelésen túl a vállalat karbonsemleges projektekbe fektet be, beleértve a geotermikus kutatást, a lítium-projektet, valamint a szén-dioxid besajtolást és tárolást.
Az üzleti stratégia részeként a fogyasztói szolgáltatások területén is komoly beruházások várhatók. A Mol tervezi, hogy 2030-ra évi 1 milliárd dollárnyi EBITDA-t érjen el, és növeli a nem-üzemanyag típusú termékek arányát.
A vállalat saját megújuló portfóliót is kialakít, amelynek részei a napenergia-beruházások és a zöld hidrogén üzem. A Mol törekszik arra, hogy a termelés nagy részét megújuló forrásokkal biztosítsa, miközben jelentős lépéseket tesz a hulladékgazdálkodás területén is.
Összességében a Mol-csoport új stratégiája ambiciózus terveket fogalmaz meg a fenntarthatóság és az energiaátmenet terén, hozzájárulva a zöld és fenntartható jövő kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >