Ambiciózus a MOL-Csoport fenntarthatósági terve
A Mol-csoport a jövőre fókuszálva ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén. A frissített, SHAPE TOMORROW elnevezésű hosszú távú stratégiájuk szerint a vállalat több mint 4 milliárd dollárt költ zöld beruházásokra az évtized végéig, és 2050-re elérnék a karbonsemleges működést.
Az új stratégia kiemelten foglalkozik a megújuló energiákkal, a zöld hidrogénnel, a biometánnal és a geotermikus energiával. A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt szerint az energiaátmenet elkerülhetetlen, de nem lehet az iparvállalatokra hárítani a teljes költséget.
A stratégia fő célja az energiaellátás-biztonság garantálása mellett a zöld energiaátmenet elősegítése. Ehhez a vállalat tovább erősíti hagyományos üzletágait, és nagy hangsúlyt fektet a biometán és a zöld hidrogén előállítására.
A hagyományos szénhidrogén-termelésen túl a vállalat karbonsemleges projektekbe fektet be, beleértve a geotermikus kutatást, a lítium-projektet, valamint a szén-dioxid besajtolást és tárolást.
Az üzleti stratégia részeként a fogyasztói szolgáltatások területén is komoly beruházások várhatók. A Mol tervezi, hogy 2030-ra évi 1 milliárd dollárnyi EBITDA-t érjen el, és növeli a nem-üzemanyag típusú termékek arányát.
A vállalat saját megújuló portfóliót is kialakít, amelynek részei a napenergia-beruházások és a zöld hidrogén üzem. A Mol törekszik arra, hogy a termelés nagy részét megújuló forrásokkal biztosítsa, miközben jelentős lépéseket tesz a hulladékgazdálkodás területén is.
Összességében a Mol-csoport új stratégiája ambiciózus terveket fogalmaz meg a fenntarthatóság és az energiaátmenet terén, hozzájárulva a zöld és fenntartható jövő kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >