Ambiciózus a MOL-Csoport fenntarthatósági terve
A Mol-csoport a jövőre fókuszálva ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén. A frissített, SHAPE TOMORROW elnevezésű hosszú távú stratégiájuk szerint a vállalat több mint 4 milliárd dollárt költ zöld beruházásokra az évtized végéig, és 2050-re elérnék a karbonsemleges működést.
Az új stratégia kiemelten foglalkozik a megújuló energiákkal, a zöld hidrogénnel, a biometánnal és a geotermikus energiával. A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt szerint az energiaátmenet elkerülhetetlen, de nem lehet az iparvállalatokra hárítani a teljes költséget.
A stratégia fő célja az energiaellátás-biztonság garantálása mellett a zöld energiaátmenet elősegítése. Ehhez a vállalat tovább erősíti hagyományos üzletágait, és nagy hangsúlyt fektet a biometán és a zöld hidrogén előállítására.
A hagyományos szénhidrogén-termelésen túl a vállalat karbonsemleges projektekbe fektet be, beleértve a geotermikus kutatást, a lítium-projektet, valamint a szén-dioxid besajtolást és tárolást.
Az üzleti stratégia részeként a fogyasztói szolgáltatások területén is komoly beruházások várhatók. A Mol tervezi, hogy 2030-ra évi 1 milliárd dollárnyi EBITDA-t érjen el, és növeli a nem-üzemanyag típusú termékek arányát.
A vállalat saját megújuló portfóliót is kialakít, amelynek részei a napenergia-beruházások és a zöld hidrogén üzem. A Mol törekszik arra, hogy a termelés nagy részét megújuló forrásokkal biztosítsa, miközben jelentős lépéseket tesz a hulladékgazdálkodás területén is.
Összességében a Mol-csoport új stratégiája ambiciózus terveket fogalmaz meg a fenntarthatóság és az energiaátmenet terén, hozzájárulva a zöld és fenntartható jövő kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >