Ambiciózus a MOL-Csoport fenntarthatósági terve
A Mol-csoport a jövőre fókuszálva ambiciózus terveket tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén. A frissített, SHAPE TOMORROW elnevezésű hosszú távú stratégiájuk szerint a vállalat több mint 4 milliárd dollárt költ zöld beruházásokra az évtized végéig, és 2050-re elérnék a karbonsemleges működést.
Az új stratégia kiemelten foglalkozik a megújuló energiákkal, a zöld hidrogénnel, a biometánnal és a geotermikus energiával. A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt szerint az energiaátmenet elkerülhetetlen, de nem lehet az iparvállalatokra hárítani a teljes költséget.
A stratégia fő célja az energiaellátás-biztonság garantálása mellett a zöld energiaátmenet elősegítése. Ehhez a vállalat tovább erősíti hagyományos üzletágait, és nagy hangsúlyt fektet a biometán és a zöld hidrogén előállítására.
A hagyományos szénhidrogén-termelésen túl a vállalat karbonsemleges projektekbe fektet be, beleértve a geotermikus kutatást, a lítium-projektet, valamint a szén-dioxid besajtolást és tárolást.
Az üzleti stratégia részeként a fogyasztói szolgáltatások területén is komoly beruházások várhatók. A Mol tervezi, hogy 2030-ra évi 1 milliárd dollárnyi EBITDA-t érjen el, és növeli a nem-üzemanyag típusú termékek arányát.
A vállalat saját megújuló portfóliót is kialakít, amelynek részei a napenergia-beruházások és a zöld hidrogén üzem. A Mol törekszik arra, hogy a termelés nagy részét megújuló forrásokkal biztosítsa, miközben jelentős lépéseket tesz a hulladékgazdálkodás területén is.
Összességében a Mol-csoport új stratégiája ambiciózus terveket fogalmaz meg a fenntarthatóság és az energiaátmenet terén, hozzájárulva a zöld és fenntartható jövő kialakításához.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >