AM: új védjegyrendszer garantálja az élelmiszerek kiváló minőségét
Kiváló minőséget garantáló, kétszintű védjegyrendszert vezet be az Agrárminisztérium (AM), amely többek között segíti a lakosság tájékoztatását, garantálja a minőséget, és hozzájárul az általános élelmiszerfogyasztási kultúra fejlődéséhez – mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KME) védjegyrendszer mögötti minősítést a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) végzi, bevezetésében az élelmiszerlánc minden szereplője érintett. A védjegyrendszernek két fokozata lesz: az alapszintre bármely előállító pályázhat, míg az arany fokozat elnyerésére további független – a termék élelmiszerbiztonságára, minőségére kiterjedő – vizsgálatok alapján nyílik majd lehetőség – ismertette az államtitkár.
Zsigó Róbert megjegyezte, hogy utóbbinál a szakemberek egy termékmustra során hasonlítják majd össze a vásárlók számára elérhető termékeket, a legjobban szereplő termékekkel lehet majd pályázni, és a védjegy használatára 3 évig lesznek jogosultak az előállítók. Az első termékmustra a nyár végén lesz, a vizsgált témakör arany fokozatú védjegy jelöltjeit szeptember 26. és 29. közötti Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) mutatják majd be – fűzte hozzá. Az alap védjegy az életfát jelképező népi motívumokkal illusztrált, zöld alapon ezüstszínű embléma, míg az arany fokozat a csodaszarvast jelképező népi motívumokkal illusztrált, bordó alapon arany színekben megjelenő embléma. Zsigó Róbert úgy vélte, bár a piac védjegyekkel túlzsúfolt, mégis van igény olyan új védjegyre, amely hiteles és valódi garanciát biztosít a kiemelkedően magas minőségre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >