AM: tizenkettedik alkalommal hirdettek győztest a Quintessence Pálinkaversenyen
Nemes cél, akarat és befektetett munka: ez az a három erény, amely összeköti mindazokat, akik az elmúlt évtizedekben a magyar pálinka hírnevéért dolgoztak – mondta Bognár Lajos főállatorvos a Quintessence – XII. Pálinka és Párlatversenyen, Debrecenben az Agrárminisztérium közleménye szerint.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/palinka.jpg)
Megvan a Quintessence pálinkaverseny győztese
Bognár Lajos beszédben kitért arra, hogy a versenyre nevező vállalkozók és főzőmestereik ismét magasra tették a lécet, és a folyamatos kísérletezéseiknek köszönhetően idén is kiváló minőségű pálinkákkal neveztek. A szervezők szakemberek a világjárvány miatti kényszerű szünetben sem tétlenkedtek és a verseny értékelési rendszerét tovább fejlesztették.
„Az így megalkotott új, 100 pontos bírálati rendszer egyrészt komoly iránymutatással szolgál a készítőknek párlataik további tökéletesítéséhez, másrészt ösztönzést és segítséget nyújt a fejlődéshez, az érvényesüléshez” – fogalmazott a szakember a közlemény szerint.
A főállatorvos hangsúlyozta, a magyar kormány az elmúlt évek alatt sokat tett az ágazat fejlődéséért támogatási és szabályozási szinten is, példaként említette a pálinka és a törkölypálinka hungarikum-bejegyzését. Hozzátette, ezeknek a lépéseknek köszönhető, hogy nemzeti italunk presztízse az elmúlt évtizedekben nagyot nőtt, ma már az évszázadok óta épített világmárkákkal is felveszi a versenyt – írták.
Az Ongai Kulturális Egyesület által szervezett Quintessence (XII.) Pálinka- és Párlatversenyre rekordszámú nevezés érkezett: a tavalyi 1700 mintaszám után az idén több mint 2177 pálinkát neveztek, ebből 2169 tétel került a bírák elé. Magyarországon kívül Szlovákiából, Romániából és Szerbiából is sok pálinkafőző nevezett. A verseny idei győztese az Árpád és Vadász Pálinka lett – áll az AM közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Milyen hatással vannak a népszerű italok a fogakra? Egy amerikai fogorvos kísérlete
A kísérlet szerint a legerősebb fogfestőnek a vörösbor bizonyult. Az…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar rizs és kékbúzaliszt is szerepel a Biofach kiállítás magyar közösségi standján
Ismét elrajolt Európa legnagyobb bioszakvására, a nürnbergi Biofach. Az esemény…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >