AM: növeli a hazai zöldség-gyümölcskínálatot az új kertészeti beruházásokat segítő pályázat
Az egész évben folyamatos, biztonságos primőrkínálat biztosítása érdekében a kertészeti ágazat az eddigi támogatások mellett 30 milliárd forintos keretösszegű további fejlesztési forrásra számíthat – jelentette be az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára Szentesen, a IX. Magyar Paprika Napja szakmai rendezvényen a szaktárca pénteki közleménye szerint.
Feldman Zsolt előadásában felhívta a figyelmet arra, hogy október 19-én megnyílik egy új, kertészeti üzemek korszerűsítésére kiírt pályázat, amely új építésű üveg-és fóliaházak létesítésére, meglévőek bővítésére és korszerűsítésére, de hűtőházak, zöldségtárolók létesítésére és korszerűsítésére, valamint az áru kereskedelmi forgalmazásra történő előkészítését szolgáló technológiák beszerzésére is fordítható. A forrásra mezőgazdasági termelők és meglévő termelői szerveződések egyaránt pályázhatnak.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az egy pályázó által elnyerhető összeg maximum 2 milliárd forint lehet, a támogatási intenzitás pedig 50 százalék.
A 2014-2020 közötti Vidékfejlesztési program (VP) eddigi pályázataira és odaítélt támogatásaira kitérve Feldman Zsolt elmondta: a kertészeti ágazatot érintően 5 ezer projektet támogatnak, amelyekre összesen 108 milliárd forintot ítéltek meg. Az igényelt források negyede, 25 milliárd forint kapcsolódik valamilyen formában a hajtatásos zöldségtermesztéshez. Eddig mintegy 55 hektár korszerű üvegház épült meg és további 25 hektárnyi létesül e kormányzati támogatás segítségével, sok esetben a régi, elavult növényházakat kiváltva.
A mezőgazdasági vállalkozások beruházásait ezenkívül 80 százalékos kamattámogatással segítik, amely program keretében eddig 57 milliárd forint értékű beruházási hitelhez nyújtottak támogatást – írta az AM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >