AM: nincs szükség közvetítőre az állatjóléti támogatásokhoz való hozzájutáshoz
Nincs szükség közvetítőre vagy harmadik fél közreműködésére a baromfi állatjóléti támogatások igénybevételéhez – hívta fel a figyelmet az Agrárminisztérium (AM) csütörtökön az MTI-nek küldött közleményében.
Kiemelték, a támogatáshoz való hozzájutás, vagy a támogatás mértéke semmilyen összefüggésben nincs ilyen szereplőkkel. Az Agrárminisztérium nem javasolja az állattartók számára az erre irányuló felajánlások vagy ígérvények elfogadását.
A támogatások célja, hogy kompenzálja az állattartó gazdák általános előírásokon felüli erőfeszítéseit annak érdekében, hogy az élelmezési céllal felnevelt állatokat a lehető legjobb körülmények között tartsák, biztosítva ezzel a fogyasztók számára is a mindenkor elegendő, elérhető árú, jó minőségű és biztonságos élelmiszert – hangsúlyozták a közleményben.
Az állatjóléti többletfeltételek teljesítése nem kötelező, hanem az állattartó gazdák önkéntes vállalásán alapszik. Ezért a támogatás kizárólagos címzettje és jogosultja az a termelő, aki az állatok felnevelése során ezeket a többletmunkával és többletköltséggel járó feladatokat és feltételeket teljesíti – közölte az Agrárminisztérium.
A közleményben ismertetik, hogy a támogatások igénybevételéhez a termelők közvetlenül a Magyar Államkincstárhoz adják be a támogatási és kifizetési kérelmeiket. A támogatások igénylése és kifizetése a kedvezményezett és a Magyar Államkincstár között közvetlenül zajlik, a támogatási eljárás nem igényli közvetítő vagy harmadik fél részvételét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >