AM: megnyílnak a magyar borok értékesítését segítő pályázati lehetőségek
A következő három évben összesen mintegy 4,8 milliárd forint támogatást biztosít az agrártárca uniós források felhasználásával a magyar borok népszerűsítésére – közölte az Agrárminisztérium (AM) csütörtökön az MTI-vel.
Az erről szóló rendeletek szerint az Európai Unió területén megvalósuló borpromóció támogatására 2020. március 12-től április 30-ig, míg az Európai Unión kívül megvalósuló értékesítést ösztönző tevékenységekre 2020. április 1-től május 15-ig van lehetőség benyújtani a pályázatokat – ismertette közleményében a szaktárca.
Az AM rámutatott: az elmúlt időszakban a borpiacon tapasztalható nehézségeken a 2019. évi válságkezelő intézkedések – zöldszüret és krízislepárlás – enyhítettek, azonban a magyar borok piaci helyzetének tartós javítása érdekében a borpromóció támogatása is szükséges. Ezek célja a fogyasztás stabilizálása, új fogyasztók bevonása, valamint az értékesítési ár növelése. Az agrártárca a 2/2020. (II.28.) és a 3/2020. (II.28.) rendelettel két borpromóciós támogatási programot indít, egyaránt 50 százalékos támogatási intenzitással. A támogatás mindkét esetben utófinanszírozott. A kifizetési kérelmet elektronikus úton kell benyújtani a Magyar Államkincstárhoz, az ott közzétett közleményben foglaltaknak megfelelően. Egy pénzügyi évben legalább egy kifizetési kérelmet kell benyújtani, de lehetőség van évközi kifizetési kérelem benyújtására is. Az évközi kifizetési kérelmek benyújtása között legalább 90 napnak el kell telnie. A programjavaslatok értékelése során fontos szempont lesz a borrégiós promóciós terveknek való megfelelés, amelyet az egyes borrégiók maguk dolgoznak ki és fogadnak el. Ezek közzétételére március második hetében kerül sor az AM honlapján (boraszat.kormany.hu). A bírálat során az a programjavaslat élvezhet további előnyt, amelyben a pályázó vállalja, hogy a promóciós tevékenységében a közösségi bormarketing Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. által kidolgozott arculati elemeit alkalmazni fogja – közölte az AM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >