AM: már hírlevélben is tájékozódhatnak a fogyasztók a termékvisszahívásokról
A lakosság még gyorsabb és közvetlen tájékoztatása, ezáltal hatékonyabb védelme érdekében ezentúl hírlevél formájában is megosztja a vásárlóktól visszahívott termékekkel kapcsolatos információkat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) – jelentette be az Agrárminisztérium (AM) pénteki közleménye szerint az élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár.
Nobilis Márton emlékeztetett, mind a kormány, mind az AM számára kiemelten fontos a magyar emberek érdekeinek védeleme. Az egyik legerősebb, és a lakosság részéről is az egyik legmegbízhatóbbnak tartott fogyasztóvédelmi szervezet a Nébih.
A hivatal 2019 márciusa óta teszi közzé a https://portal.nebih.gov.hu/termekvisszahivas oldalon az élelmiszerláncban történt termékvisszahívásokat. A kereshető adatbázisban a vállalkozások által jelzett vásárlóktól történő visszahívások, valamint és élelmiszer- és takarmánybiztonsági gyorsriasztási rendszeren, azaz a RASFF-on érkező esetek is megtalálhatóak – írták.
Az aloldalt egy-egy visszahívás alkalmával mintegy 15 ezren látogatják meg és a Nébih social media felületein közzétett tartalmak is több tízezer felhasználóhoz jutnak el. A fogyasztókat kiemelten érdeklő témakörről van tehát szó, hangsúlyozta az államtitkár, mely kapcsán az információk még gyorsabb és közvetlen megosztását segíti a jövőben a Nébih új hírlevele. A feliratkozók gyakorlatilag azonnal, a termékvisszahívás publikálását követően elsőként értesülnek annak részleteiről. A hírlevélben a legfontosabb alapinformációk kapnak helyet, valamint – amennyiben rendelkezésre áll – a termék fotója is megtalálható lesz – tették hozzá.
Nobilis Márton kiemelte, a termékvisszahívásokról való hatékony tájékoztatás a fogyasztók elemi érdeke. Fontos azonban, hogy azt is értsék: egy termék gyártó általi visszahívása az esetek többségében pozitív, a vásárló érdekeit szem előtt tartó és felelős vállalkozói döntésként értékelhető. Kiváltképp igaz ez a vállalkozások önellenőrzésének eredményeként történő önkéntes termékvisszahívásokra. Nem szégyenfalról van tehát szó, hanem a fogyasztóvédelmet középpontba helyező felelős vállalkozói magatartás bizonyítékáról.
A termékvisszahívás hírlevélre a Nébih honlapján, a https://portal.nebih.gov.hu/hirlevel oldalon iratkozhatnak fel az érdeklődők – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Csomagolási hiba miatt chipset hív vissza a Szentkirályi Magyarország Kft.
Csomagolási hiba miatt hív vissza chipseket a Szentkirályi Magyarország Kft.,…
Tovább olvasom >NKFH: mikrobiológiai nem megfelelőség miatt az Auchan 220 grammos marhahúsos bolognai bébiételt hívott vissza
Mikrobiológiai nem megfelelősége miatt az Auchan Magyarország Kft. visszahívta a…
Tovább olvasom >Az IKEA visszahív a LEDLJUS, SOMMARLÅNKE, STRÅLA, és SVARTRÅ termékcsaládokba tartozó bizonyos kültéri LED-es világítófüzéreket és lámpákat, melyek nem megfelelő dugóval rendelkeznek
Az IKEA arra kéri mindazokat, akik megvásárolták a LEDLJUS, SOMMARLÅNKE,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >