AM-államtitkár: a fiatalokat fel kell készíteni a mezőgazdaság digitális átalakulására
Az agrárium iránt érdeklődő fiatalok felsőoktatási képzésében a technológiai és az agrárszakmai tudás átadása egyaránt fontos; a fiatalokat fel kell készíteni az agrárium digitális átalakulására, hogy Magyarország aktív részese lehessen a szektorban zajló technológiai robbanásnak – mondta az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára szerdán Budapesten.
Feldman Zsolt az Agrárdigitalizáció a felsőoktatásban című konferencián hozzátette: fontos, hogy a hallgatók készségeit és képességeit valós üzleti helyzetbe ágyazva fejlesszék, hiszen az agrár felsőoktatásnak a vállalatok, a cégek igényeihez alkalmazkodni képes szakembereket kell felmutatnia.
Az államtitkár szerint a digitális készségek és képességek oktatásában a precíziós gazdálkodás és a szántóföldi növénytermesztés területén történt előrelépés, az állattenyésztés, a kertészet és az erdőgazdálkodás területén azonban még vannak hiányosságok. Feldman Zsolt szerint a problémák kezelése érdekében döntött úgy a minisztérium a szakmával közösen, hogy összeállítja a digitális agrárstratégiát, amelyben az agrárfelsőoktatás és azon belül a digitális kompetenciák fejlesztését helyezték előtérbe. A stratégia hamarosan elkészül és várhatóan még idén a kormány elé kerül – mondta az államtitkár. Maróti Miklós, az AgroVIR Kft. ügyvezetője is arról beszélt, hogy a frissen végzett hallgatók körében is fejleszteni kell a digitális ismerteket. Ezért döntöttek úgy 2018-ban, hogy elindítják az Agrovirtus elnevezésű egyetemi agrárversenyt, ahol a hallgatók piaci környezetet leképező feladatok segítségével készülhetnek az agrárdigitalizáció jelentette kihívásokra – mondta. A tavalyi rendezvény tapasztalatai alapján az idei verseny része lesz az Agrovirtus Akadémia is, ahol nem az agrárszakmai, hanem a pénzügyi, gazdasági ismertek, illetve a kommunikációs és prezentációs készségek fejlesztésére helyezik a hangsúlyt. Kiemelte, hogy az Agrovirtust a következő években közép-kelet-európai vagy akár európai szintű versennyé akarják alakítani, ugyanis az idén már 20 nemzet hallgató jelentkeztek, így többek között Dél-Afrikából és Hollandiából is érkeznek csapatok.
Szólt arról is, hogy a versenyt az AgroVIR Kft. és szakmai partnerei finanszírozzák.
Gorotyák Igor, az AgroVIR Kft. marketing vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat saját fejlesztésű vezetői információs rendszerével segíti a gazdálkodók döntéseit. A rendszert használó gazdasági egységek száma eléri a 170-et, ez a számítógépes rendszer a magyarországi szántó területek 12 százalékát fedi le. Hozzátette, a vállalat által indított versenyen tavaly 80, idén pedig 100 csapat méri össze tudását. Az Agrovirtus selejtezője egy hónapig tart, az itt legjobban teljesítő 10 csapat vehet részt november 18-19-én az Agrovirtus Akadémián. A verseny döntője pedig november 20-án lesz Gödöllőn. A verseny győztese egy fesztiválélménnyel gazdagodik vagy lehetőséget kap egy általuk választott nemzetközi konferencián a részvételre, mindezek értéke 1 millió forint, amelyet az Agrovir Kft. szponzorál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >Fontos csatát nyertünk a magyar elnökség vezetésével a mezőgazdasági tanács ülésén
Egy fontos csatát megnyertünk a magyar elnökség vezetésével a mezőgazdasági…
Tovább olvasom >150 ezren írták alá az agrárpetíciót, de ez még nem elég
Már több mint 150 ezren írták alá az agrárpetíciót, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >