AM: a sikeres mezőgazdaság alapja a fenntartható élelmiszeripar
Magyarországon a mezőgazdaságnak mindig is erős kultúrája volt, mára pedig azok tudnak sikeres mezőgazdasági országok lenni, ahol sikeres az élelmiszeripar is – mondta Nobilis Márton a Clever Food kiállítás megnyitóján szerdán, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.

Fenntarthatóság nélkül nincs sikeres élelmiszeripar
A végtermék az egyik legfontosabb része az élelmiszeriparnak, ezért is fontos, hogy a kormányzat úgy gondolkodik az élelmiszeriparról, hogy azt támogatni kell – mutatott rá az AM élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára.
Hozzátette,
figyelnünk kell a környezetünk megóvására, valamint arra, hogy a legkevesebb ételmaradék kerüljön a kukába.
Nobilis Márton emlékeztetett, hogy a magyar kormány és a Nébih az Európai Unióban az elsők között kezdett el ezzel a témával foglalkozni. 2016-ban a „Maradék nélkül” program is bevezetésre került, aminek köszönhetően 27 százalékkal csökkent Magyarországon a kidobott élelmiszerek mennyisége – írták.
Az államtitkár méltatta a szervezőket a Clever Food kiállítással kapcsolatban. Szavai szerint olyan modern kiállítás valósult meg, amely a világon bárhol megállja a helyét.
Hangsúlyozta, van okunk a büszkeségre, hiszen ebben a témában elől járunk az Európai Unióban – közölte az AM.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >