AM: a sikeres mezőgazdaság alapja a fenntartható élelmiszeripar
Magyarországon a mezőgazdaságnak mindig is erős kultúrája volt, mára pedig azok tudnak sikeres mezőgazdasági országok lenni, ahol sikeres az élelmiszeripar is – mondta Nobilis Márton a Clever Food kiállítás megnyitóján szerdán, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.

Fenntarthatóság nélkül nincs sikeres élelmiszeripar
A végtermék az egyik legfontosabb része az élelmiszeriparnak, ezért is fontos, hogy a kormányzat úgy gondolkodik az élelmiszeriparról, hogy azt támogatni kell – mutatott rá az AM élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára.
Hozzátette,
figyelnünk kell a környezetünk megóvására, valamint arra, hogy a legkevesebb ételmaradék kerüljön a kukába.
Nobilis Márton emlékeztetett, hogy a magyar kormány és a Nébih az Európai Unióban az elsők között kezdett el ezzel a témával foglalkozni. 2016-ban a „Maradék nélkül” program is bevezetésre került, aminek köszönhetően 27 százalékkal csökkent Magyarországon a kidobott élelmiszerek mennyisége – írták.
Az államtitkár méltatta a szervezőket a Clever Food kiállítással kapcsolatban. Szavai szerint olyan modern kiállítás valósult meg, amely a világon bárhol megállja a helyét.
Hangsúlyozta, van okunk a büszkeségre, hiszen ebben a témában elől járunk az Európai Unióban – közölte az AM.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >