Alumínium palackot tesztel a Diageo a Baileys számára
A Diageo több mint 30 000 alumínium palackos terméket bocsát kereskedelmi forgalomba.
Környezetbaráttá kívánja tenni csomagolásait a Diageo, ennek érdekében most a Baileys márka alatt értékesített termékeket kísérleti jelleggel alumínium palackban is piacra dobja.
A szeszesital-óriás a palackokat a Heinemann duty-free és a német REWE üzletekben forgalmazza. E hónaptól kezdve a 70cl-es palackok a Heinemann hűségprogramjában elérhetők, míg április-június időszakban a termék Amszterdam, Frankfurt és Koppenhága repülőterein lesz megvásárolható, májusban pedig a Rewe fogja „korlátozott ideig” tartani a speciális palackokat.
Mint a Diageo szóvivője elmondta, ez az időszak a tesztelésé és a tanulásé, ezt követően születik döntés az alumínium-palackok esetleges szélesebb körű bevezetéséről.
A vállalat szerint az alumínium palackok súlya ötödakkora mint a hagyományos üvegpalackoké, ami várhatóan 44%-kal kisebb szén-dioxid kibocsátást eredményez majd. (Az alumínium Baileys palack 85 grammot, míg a hagyományos 454 grammot nyom.)
A szeszipari óriáscég számos célt tűzött ki a tevékenységei környezetre gyakorolt hatásának csökkentésére: célja, hogy a csomagolás újrahasznosított tartalmát 60%-ra növelje, és a csomagolás összsúlyát pedig 10%-kal csökkentse. A Tanqueray tulajdonosa el szeretné érni, hogy az általa használt műanyagok 100%-a széles körben újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen 2025-re azokban az országokban, ahol tevékenykedik.
A Diageo Scope 3 szénlábnyomának egyharmada a csomagolásból származik.
Januárban a vállalat közölte, hogy magvető tőkealapot nyújt a Glass Futures kutatás-fejlesztési nonprofit szervezetnek, hogy segítse a vállalat észak-amerikai és indiai terjeszkedését. A szervezet kutatásai arra összpontosítanak, miként lehetne csökkenteni az üvegfeldolgozás és -csomagolás szén-dioxid-kibocsátását.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új piacokon is kapható lesz a Johnnie Walker Black Ruby whisky
A tavalyi tesztidőszak után globálisan is bevezeti a Johnnie Walker…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >