Alumínium palackot tesztel a Diageo a Baileys számára
A Diageo több mint 30 000 alumínium palackos terméket bocsát kereskedelmi forgalomba.
Környezetbaráttá kívánja tenni csomagolásait a Diageo, ennek érdekében most a Baileys márka alatt értékesített termékeket kísérleti jelleggel alumínium palackban is piacra dobja.
A szeszesital-óriás a palackokat a Heinemann duty-free és a német REWE üzletekben forgalmazza. E hónaptól kezdve a 70cl-es palackok a Heinemann hűségprogramjában elérhetők, míg április-június időszakban a termék Amszterdam, Frankfurt és Koppenhága repülőterein lesz megvásárolható, májusban pedig a Rewe fogja „korlátozott ideig” tartani a speciális palackokat.
Mint a Diageo szóvivője elmondta, ez az időszak a tesztelésé és a tanulásé, ezt követően születik döntés az alumínium-palackok esetleges szélesebb körű bevezetéséről.
A vállalat szerint az alumínium palackok súlya ötödakkora mint a hagyományos üvegpalackoké, ami várhatóan 44%-kal kisebb szén-dioxid kibocsátást eredményez majd. (Az alumínium Baileys palack 85 grammot, míg a hagyományos 454 grammot nyom.)
A szeszipari óriáscég számos célt tűzött ki a tevékenységei környezetre gyakorolt hatásának csökkentésére: célja, hogy a csomagolás újrahasznosított tartalmát 60%-ra növelje, és a csomagolás összsúlyát pedig 10%-kal csökkentse. A Tanqueray tulajdonosa el szeretné érni, hogy az általa használt műanyagok 100%-a széles körben újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen 2025-re azokban az országokban, ahol tevékenykedik.
A Diageo Scope 3 szénlábnyomának egyharmada a csomagolásból származik.
Januárban a vállalat közölte, hogy magvető tőkealapot nyújt a Glass Futures kutatás-fejlesztési nonprofit szervezetnek, hogy segítse a vállalat észak-amerikai és indiai terjeszkedését. A szervezet kutatásai arra összpontosítanak, miként lehetne csökkenteni az üvegfeldolgozás és -csomagolás szén-dioxid-kibocsátását.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >Összefogott az Amazon és a Knuspr Németországban
Új online élelmiszer-nagyhatalom alakult Németországban, ahol együttműködésre lépett az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >