Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség Green Club és a HoReCa Tagozat február végi találkozóján. A szakmai esemény házigazdája a HELL ENERGY Magyarország Kft. volt, a rendezvénynek a vállalat budapesti székháza adott otthont az Andrássy úton. A HoReCa és Event Tagozat tagjai is képviseltették magukat a nyílt eseményen.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A szakmai program fókuszában olyan témák szerepeltek, mint a csomagolási innovációk, a vendéglátásban megvalósítható fenntarthatósági törekvések, valamint a környezettudatos márkaépítés eszközei. A témaköröket többek között a FloeWater márkán, valamint a HELL ENERGY jógyakorlatain keresztül mutatták be.
FloeWater: alumínium a fókuszban
A HELL ENERGY innovatív palackozott vízmárkája, a FloeWater 2024-ben új szereplőként lépett be a prémium minőségű szűrtvizek hazai piacára, formabontó csomagolásával és az iparág egyik legmodernebb gyártástechnológiájával. Az aludobozos kristálytiszta víz értékeit az eseményen Kassai Nikol, a márka brand managere közvetítette:
–A FloeWater célja, hogy megszólítsa az egészséges életmód és az innovatív megoldások iránt fogékony fogyasztókat. A FloeWater vizét az ultramodern szűrési technológiája teszi különlegessé, melynek köszönhetően kivételesen tiszta vizet kínálhatunk szénsavas és szénsavmentes változatban, B2B és B2C csatornákon keresztül egyaránt. A márkaindítást edukatív célú kampányüzenetekkel, továbbá egy világsztárral, a gyönyörű Eva Mendesszel támogattuk meg. Az indulást követő első szezonban a FloeWater fél liter alatti kiszerelése 18-20%-os piaci részesedést ért el, így a márka idén már nemcsak hazai, hanem nemzetközi kampányokkal is erősíthet. A 2025-ös stratégia középpontjában az életérzés-kommunikáció és a márkaszemélyiség építése áll.

Az MMSZ Zöld Tagozatának legutóbbi Green Club találkozóját a HELL ENERGY Andrássy úti székházában tartották, ahol a fenntarthatóság témájában először a FloeWater piaci sikerei kerültek bemutatásra
Cégszinten is fenntarthatóak
A HELL ENERGY nem csupán termékeiben, hanem teljes működésében is kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatósági törekvésekre. Ezt a szemléletet Mihály Eszter, a vállalat fenntarthatósági és CSR-vezetője mutatta be:
– A cég 100%-ban magyar tulajdonban van, és 2004-es alapítása óta közel 500 millió eurós beruházást hajtott végre. A vállalat tulajdonában áll jelenleg a világ egyik legnagyobb vertikálisan integrált italgyártó komplexuma, ahol egy helyen történik az alumíniumdobozok gyártása, töltése és raktározása. A komplexum gyártási kapacitása eléri a napi 18 millió dobozt, a termékeket több mint 60 országban értékesítik, melyből mostanra a vállalat 10 országban piacvezető szerepet tölt be, köztük olyan kihívásokkal teli piacokon is, mint India.

Mihály Eszter fenntarthatósági és CSR-vezető ismertette a cég fenntarthatósághoz kapcsolódó beruházásait, illetve a DRS bevezetésének eddigi tapasztalatait
A HELL ENERGY fenntarthatósági stratégiájának alapját az alumíniumdobozos csomagolás jelenti, amely az életciklus-elemzései szerint kiváló környezeti mutatókkal rendelkezik. A világon gyártott összes alumínium 75%-a ma is forgalomban van. A HELL-nél felhasznált alumínium 75%-a korábban már dobozként funkcionált, további 16% ipari hulladékból származik, és csupán elenyésző részét képezi elsődleges nyersanyag. A gyártás során így akár 95%-kal kevesebb energiát használnak fel, mint a primer alumínium előállítása esetén.
Az italgyártás során keletkező környezeti terhelés 90%-a scope 3 kibocsátásból ered, amelybe beletartozik a csomagolás, az alapanyagok, a logisztika és az üzleti utak is – vagyis minden, ami a közvetlen gyártási folyamaton túlmutat. A HELL ENERGY ezért nemcsak a termékek beltartalmára, hanem azok csomagolására is kiemelt figyelmet fordít. Az alumíniumdobozok nemcsak minőségromlás nélkül újrahasznosíthatóak, hanem könnyen raktározhatók, gyorsan hűthetők, és a napfény- és oxigénvédelem révén hosszú eltarthatóságot is biztosítanak.
A vállalat már jóval a MOHU által bevezetett visszaváltási rendszer előtt elindította edukációs kampányait, hogy felkészítse fogyasztóit az újrahasznosítás fontosságára.
Az 5 éves tagozat előtt még sok jó év áll
Kaszás Attila, az Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozatának elnöke szerint az elmúlt öt év bebizonyította, hogy a rendezvények és vendéglátóhelyek kulcsszerepet játszanak a márkaépítésben és fogyasztói élményben. Az élő kapcsolatokra építő márkakommunikáció újra felértékelődött a digitális túlterheltség után.

A Zöld Tagozat találkozója után Kaszás Attila, a HoReCa és Event Tagozat elnöke összefoglalta a tavalyi év programját, és ismertette az idei terveket, majd a vendéglátás fenntarthatósági kihívásairól folytatott beszélgetést vezette
A tagozat elmúlt éve is aktívan telt: a Zöld Tagozattal közös eseményeket, szakmai napokat, konferenciákat szerveztek, például a „Zöld gasztronómia” workshopot a Hungexpón, valamint több találkozót is tartottak a Metro Gasztroakadémián. Kiemelt esemény volt a Summer BizChill est az Állatkertben, amely a tagjai összefogásával, kötetlen formában hozta össze a közösséget. Mindezek után 2025-ben visszatér a Trade magazinnal közös HoReCa Hősök elnevezésű pályázat, mely a szeptemberben esedékes Business Days konferencia díjátadójával együtt kerül megrendezésre. A programban újra szerepelnek marketingkommunikációs workshopok és a Zöld Gasztronómia Konferencia, hiszen a tagozatok célja továbbra is az, hogy fenntartható, kreatív megoldásokkal erősítse a vendéglátó és rendezvényszektor kommunikációját. //
Kapcsolódó cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >