Alulárazottnak érzi a Couche-Tard ajánlatát a 7-Eleven
Keményen bánik a 7-Eleven a Couche-Tarddal. A japán tulajdonos túl alacsonynak tartja a kanadaiak ajánlatát, és a trösztellenes hatóságokkal kapcsolatos problémáktól is tart.
Nem tetszik az anyavállalatnak, a Seven & i Holdingsnak az, hogy a Couche-Tard éppen akkor tesz vételi ajánlatot a rivális 7-Elevenre, amikor a japán jen történelmi mélyponton van. A japán holdingtársaság levélben válaszolt a mintegy 38 milliárd dolláros ajánlatra, amelyben azt súlyosan alulárazottnak és időzítését illetően opportunistának nevezte.
A Seven & i Holdings a trösztellenes jogszabályokkal kapcsolatos aggályokat is megfogalmaz, a jelenlegi javaslat ugyanis nem kezelné megfelelően az amerikai versenyhatóságok esetlegesen nemleges válaszát.
– A tranzakció „számos és jelentős kihívással” nézne szembe – véli Stephen Dacus, az ajánlatot értékelő bizottság elnöke.
Ennek ellenére a japánok nem utasítják el teljes mértékben az ajánlatot, sőt kifejezetten azt mondják, hogy nyitottak minden érdekes ajánlatra. A 7-Eleven reméli, hogy a Couche-Tard átgondolja az ajánlatot.
A két lánc egyesülése esetén egy összesen több mint 100.000 üzletet működtető kiskereskedelmi óriás jönne létre.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
1300 új üzletet nyit a 7-Eleven Észak-Amerikában
Seven & i Holdings Co. Ltd. has launched what it…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Európai terjeszkedésre készül a 7-Eleven
Stratégiai terjeszkedésre készül Európában a világ legnagyobb kényelmi üzletlánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >