Alternatív hajtással a jövő útján
A Lidl számára a fenntartható működés az egyik legfontosabb cél az élhető jövő megteremtése érdekében, ugyanakkor tisztában van azzal is, hogy az áruszállítás jelentős hatást gyakorol a környezetre. Felelős vállalatként, klímastratégiájának keretében a diszkontlánc közel egy éve alternatív hajtású tehergépjárműveket állított napi szintű forgalomba. Így 3 db 18 tonnás elektromos teherautó, 1 db 40 tonnás elektromos és 6 db 40 tonnás LNG-kamion végez mindennapos kiszállítást.
A 18 tonnás elektromos gépjárművek a vállalat ecseri logisztikai központjából a budapesti Lidl-áruházakba, míg az elektromos nyergesvontató Budapesten, valamint Pest vármegyében található boltokba szállít ki. Az LNG-kamionok elsősorban a szigetszentmiklósi raktárból az ország különböző pontjaira juttatják el a friss árut a Lidl-üzletekbe.
A 18 tonnás elektromos teherautóknak nemcsak a közlekedésük, de a töltésük sem jár kibocsátással, mert a Lidl logisztikai központjaiban 100%-ban megújuló forrásból származó villamos energiával töltik azokat.
A 18 tonnás teherautók egyetlen feltöltéssel mintegy 120 kilométert tudnak megtenni. A raktérben maximum 18 raklapnyi árunak van hely, ezzel több áruházat is képes kiszolgálni egyetlen kamion. A 40 tonnás elektromos kamion 6 db egyenként 192,3 kWh-s akkumulátorral működik, hatótávolsága megközelítőleg 200 km-t, és 5 óra alatt tölthető fel, de gyorstöltő használatával akár mindössze 2 óra alatt újra útnak indulhat az autó. Az LNG-hajtású nyergesvontatók egyenként körülbelül 750 km megtételére alkalmasak tele tankkal, félpótkocsijaik 33 raklapos rakodótérrel rendelkeznek, így az áruházi rendelések függvényében akár 3-4 Lidl-üzletet is el tudnak látni áruval.
A Lidl Magyarország a hagyományos dízel üzemű kamionok alternatív hajtású járművekkel történő cseréje révén 2030-ig 15%-os CO2e-kibocsátás (kg/km) csökkenést szeretne elérni a 2021-es szinthez képest. A vállalat tervei szerint a 2030-ra kitűzött célok elérése érdekében fokozatosan bővíteni kívánja flottáját, hogy annak jelentős hányada alternatív hajtású gépjárművekből álljon.
A Lidl komolyan veszi és kellő alapossággal kezeli az éghajlatvédelmet, emellett pozitív példát szeretne mutatni a klímavédelemben is. Hazánkban a bolti áruszállítás alternatív hajtásra történő átállítása még gyerekcipőben jár, a Lidl Magyarország az anyavállalat nemzetközi tapasztalatait alapul véve tervezte meg a vállalt kibocsátáscsökkentési célja eléréséhez szükséges intézkedési tervet. Ennek kialakítása során ugyanakkor számításba kellett vennie a gépjárművek alternatív üzemanyaggal történő ellátásával kapcsolatosan esetlegesen felmerülő akadályokat is, melyek a kezdeményezés innovativitásából is fakadnak. Bár láthatóan folyamatosak a törekvések az iparágon belül is, hogy a logisztikai károsanyag-kibocsátások csökkentése érdekében átálljanak a hagyományos technológiáról, a hazánkban jelenlévő élelmiszerláncok közül a Lidl alkalmazza a legnagyobb, bolti áruszállításhoz használt alternatív hajtású flottát. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >