Álomáraktól az Árgaranciáig: 25 éves az első vidéki Tesco hipermarket
25 éves fennállását ünnepli a Tesco első vidéki hipermarkete Kaposváron. Az ország harmadik Tesco nagyáruháza 1998-ban nyitott. Ugyanebben az évben dobták piacra az első MP3-lejátszót Japánban, jött ki a Szex és New York első epizódja, kapott Oscar-díjat a Titanic és győzte le Franciaország 3:0-ra Brazíliát a labdarúgó-világbajnokság fináléjában, elnyerve ezzel a legjobbnak járó trófeát. Az akkori „álomáruház álomárakkal” ma is számos kedvező árú vásárlási lehetőséget kínál, a jeles jubileumot pedig jótékonysági főzéssel ünnepelte, melynek keretében önkéntes kollégák 500 adag ételt készítettek helyi rászorulók javára.
1998. július 22-én Kaposváron nyitotta meg a Tesco az első vidéki hipermarketét, amely mára a régió meghatározó bevásárlóhelyévé vált. A kaposvári áruház munkatársai és meghívott vendégei július 18-án régi idők sztorijaival, emlékezetes relikviákkal, jubiláló kollégákkal és születésnapi tortával ünnepelték a 25 éves működést egy egésznapos jótékonysági eseménybe ágyazva. A település alpolgármestere, Dér Tamás is jelen volt a rendezvényen, ahol köszönetet mondott a tescós kollégák több évtizedes munkájáért.
A nyitás napján több mint 7500 vásárló fordult meg az üzletben, akik több mint 40 millió forint értékben pakoltak be kosaraikba az 5000 négyzetméter alapterületű boltban az összesen mintegy 2,5 kilométeren elnyúló polcokról. Martin Coulam, a magyarországi Tesco működési igazgatója így emlékszik vissza a történtekre:
„Az a megtiszteltetés ért, hogy 25 évvel ezelőtt én fogadhattam első kaposvári vásárlóinkat, akiket 320 kollégámmal együtt vártunk izgatottan, és 26 kasszánál szolgáltuk ki őket. Akkori munkatársaink közül 11-en egyébként azóta is itt dolgoznak. A vevők hosszú, kígyózó sorban várták, hogy bejussanak, addig ugyanis 30 kilométeres körzeten belül csak alaptermékeket tudtak beszerezni. Álomáruház álomárakkal szlogenünknek megfelelően kilónként 489 forintért árultuk akkor a csontos csirkemellet, és az erős inflációs hatás ellenére most is számos kedvezménnyel támogatjuk vásárlóinkat a háztartásra fordítható kiadások okos beosztásában.”
A Tesco Árgarancia programjában 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan és folyamatosan ellenőrzi. Clubcarddal hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető el bombaáron az üzletláncnál, melyek közül több nagy, akár 50 százalékot is meghaladó árengedménnyel vásárolható meg. Hetente pedig több mint 1000 termék kapható jelentős árkedvezménnyel a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében. A nyugdíjasok emellett minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat.
„Büszke vagyok arra, hogy vásárlóinkat sokoldalú kedvezményrendszerrel tudjuk segíteni, de legalább ugyanilyen büszkeséggel tölt el, hogy napi élelmiszermentő programunkkal és jótékonysági főzésünkkel nemcsak a most ünnepelt kaposvári hipermarketben, hanem országszerte támogatjuk a rászorulókat”
– tette hozzá Martin Coulam.
A Tesco 10 éve dolgozik partneri együttműködésben a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. A közösen működtetett élelmiszermentő program keretében a Tesco munkatársai több mint 160 áruházban gyűjtik össze naponta a megmaradt, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszert és adják át az Élelmiszerbank partnerszervezeteinek, akik eljuttatják azt a környéken élő nélkülözőknek. Az egy évtizedes jubileum alkalmából a Tesco önkéntes munkatársai 500 adag paprikás krumplit és kókuszgolyót készítettek el jótékony célra a kaposvári üzlet születésnapi ünnepségén, melyet a környékbeli Kaposfői Szent Erzsébet Alapítvány rászorulói kaptak meg. Ez is része annak az összesen 10 ezer adag ételnek, amit az áruházlánc kollégái a „Jól kifőzzük” rendezvénysorozat keretében országszerte 10 Tesco régióban főznek idén nyáron.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >