Alkalomvezérelt marketing
A fogyasztási alkalmakhoz igazodó marketingről, a gyakornoki pozícióból az igazgatói székig tartó karrierről és a kutyák iránti szeretetéről kérdeztük
a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. idén januárban kinevezett trade-marketing igazgatóját, Bányi Katát.
– Hűséges típus, máig az első munkahelyén dolgozik.
– Gyakornokként kerültem a céghez, azóta legalább öt különböző pozíciót töltöttem be. Kiemelt vevők vezetőként kezdtem, majd több márka (a NaturAqua
Emotion vagy például a Monster energiaital) magyarországi bevezetéséért, majd a vendéglátás üzletágunk marketingjéért voltam felelős, még később pedig a teljes termékportfóliót felügyeltem – minden pozícióban más területen fejlődhettem, amíg a mai pozíciómig eljutottam.
– Tavaly magára talált az üdítőital-piac, beindult a növekedés. Milyen marketingstratégiát választanak az idei esztendőre?
– A vásárlói igények legjobb kiszolgálása érdekében cégünk és márkáink teljesen új marketingstratégiára álltak át: a megszokott áralapú gondolkodás helyett a fogyasztói alkalmakat (családi étkezések vagy éppen lazulás a haverokkal) kommunikáljuk, és az azokhoz legjobban illeszkedő termékválasztékot vezetjük be.
Első körben tavaly szénsavas üdítőitalaink csaknem 20 éve piacon lévő palackjait igazítottuk a legfontosabb fogyasztási alkalmakhoz, idén pedig gyümölcslé-portfóliónkat alakítjuk át. A legfontosabb változás, hogy májusban öt új közepes gyümölcstartalmú és kedvező árú (300 forint alatti) Cappy-terméket vezetünk be Magyarország legkedveltebb ízeiben. Ezzel egy további új szegmens kerül az eddig is széles portfóliónkba a pár hónapja bevezetett funkcionális reggeli juice, a Cappy Great Start után, és így még közelebb kerülünk ahhoz, hogy gyümölcsléválasztékunkkal is minden fogyasztói igényre tudjunk megoldást kínálni.
A fogyasztási alkalmak tökéletes kiszolgálása érdekében cégünk választékában ma már 70 különféle alkoholmentes ital 150-féle kiszerelésben és 14 méretben található meg. Termékkínálatunk mintegy 40 százaléka pedig alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes italokból áll össze.
– Mivel tölti a szabadidejét?
– Utazás és kutyázás. Nagyon szeretek utazni, elsősorban a mediterrán országokba, éltem egy rövid ideig Spanyolországban, és minden évben visszatérek Olaszországba – könnyen azonosulok az ottani életstílussal. Golden retrievereim nemzetközi szinten versenyeznek kiállításokon, több ország championjai, egyben képzett vadászkutyák is, nemrégiben pedig a golden retriever tenyésztésébe is belevágtam. Szóval a kutyák és az utazás a szenvedélyem, de leginkább a kettő együtt. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >