Alkalmazkodó söripar
Az energia-, alapanyagárak és az adóterhek emelkedésének ellenére növelte tavaly eladásait a magyar söripar, hangzott el a Magyar Sörgyártók Szövetségének június 5-i sajtótájékoztatóján.– Az 5,6 százalékos eladásnövekedés a söripar alkalmazkodóképességét tanúsítja – hangsúlyozta Sívó Imre, a szövetség elnöke. – Hiszen a kiadások emelkedését a gyártók nem hárították át a fogyasztókra, ezért is tudtak többet eladni, és növelni részesedésüket az importtermékekkel szemben.
A sörágazat az egyik legnagyobb adózó: 2006-ban mintegy 63 milliárd forintot fizetett be az államkasszába. Egy üveg sör fogyasztói árának közel fele adóteher. Az egy főre eső sörfogyasztás stabilan 70 liter körüli. Az eladások több mint kétharmadát még mindig a világos sörök adják, de a specialitások dinamikusan fejlődnek: tavaly már 12 százalékos részesedést értek el, hangzott el a rendezvényen. A boltokat továbbra is a visszaváltható palackok uralják, de egyre többen veszik a dobozokat, ugyanakkor a vendéglátóipar felé értékesített hordókból kevesebb fogyott tavaly.
A szövetség az ipari érdekvédelem mellett idén még szélesebb körű akciót szervez az ittas járművezetés, különösen a „diszkóbalesetek” megelőzéséért: a Józan Felelős Járművezető (JÓFEJ) Program az ország 6 nagyvárosának szórakozóhelyein ösztönzi az alkoholmentes bulizást.
Emellett hagyományt igyekeznek teremteni: idén első alkalommal ünnepelték meg a sört június 24-én, Szent Arnold napján, a budai Várban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >