Alkalmazás segít eljuttatni élelmiszereket a rászorulóknak
Az élelmiszer-pazarlás csökkentését és a nélkülözők közvetlen támogatását segíti a Munch, a Tesco és az Élelmiszerbank együttműködése, a digitalizált megoldás eredményeképpen nyár óta több mint 1000 élelmiszercsomagot vehettek át rászorulók – tájékoztatták a résztvevők az MTI-t.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/REF_Fenntart-50_Munch_opt.jpeg)
A MunCharity projekt jelenleg két budapesti Tesco expressz üzletben fut.
A MunCharity elnevezésű projekt célja, hogy bekapcsolódhassanak az élelmiszermentésbe a kisebb forgalmú boltok, ahol nem éri meg a hagyományos élelmiszermentési utakat működtetni, és jobb, ha a bolti feleslegekért nem egy szociális szervezet megy el naponta, hanem közvetlenül a helyi rászorulók veszik át az adományokat. A projekt jelenleg két budapesti Tesco expressz üzletben fut.
A háromoldalú együttműködésben a Tesco biztosítja az élelmiszercsomagokat, a Munch adja és közösen üzemelteti az Élelmiszerbankkal a platformot. A nélkülözőket olyan helyi szervezetek jelölik ki, amelyek az Élelmiszerbankkal dolgoznak együtt.
A Munch ételmentő alkalmazást üzemeltető magyar startup cég, a Munch Europe Szolgáltató Kft. 2020-ban egyebek mellett azzal a céllal alakult, hogy fellépjen az élelmiszer-pazarlás ellen. A Munch egy olyan platform, amelyen keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket.
A jótékonysági projekt keretében a foglalás hasonlóan történik, mint a „hagyományos Munch” esetében: miután a Tesco áruházak feltöltik a platformra a csomagokat, a regisztrált rászorulók ingyenesen le tudják azokat foglalni, majd a megadott idősávban átvenni az üzletben.
A Tesco 10 éve működik együtt az Élelmiszerbankkal, hogy áruházaikból eljuttassák a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszereket a nehéz helyzetben lévőkhöz. A Munch közreműködésével tovább bővíthető a program, így olyan Tesco üzletekből is tudnak élelmiszert adományozni, ahol korábban nem voltak adottak ehhez a feltételek. Jövő év elején további boltokat akarnak bevonni a háromoldalú együttműködésbe – jelezte az áruházlánc.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a háromoldalú együttműködés új lehetőség a szociális célú élelmiszermentés fejlesztéséhez. Ezzel a digitalizált megoldással jelentősen növelhető azoknak a boltoknak a száma, amelyek nélkülözőknek ajánlhatják a feleslegeiket, a nélkülözők pedig gyorsabban juthatnak hozzá a csomagokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >