Alkalmazás segít eljuttatni élelmiszereket a rászorulóknak
Az élelmiszer-pazarlás csökkentését és a nélkülözők közvetlen támogatását segíti a Munch, a Tesco és az Élelmiszerbank együttműködése, a digitalizált megoldás eredményeképpen nyár óta több mint 1000 élelmiszercsomagot vehettek át rászorulók – tájékoztatták a résztvevők az MTI-t.
A MunCharity elnevezésű projekt célja, hogy bekapcsolódhassanak az élelmiszermentésbe a kisebb forgalmú boltok, ahol nem éri meg a hagyományos élelmiszermentési utakat működtetni, és jobb, ha a bolti feleslegekért nem egy szociális szervezet megy el naponta, hanem közvetlenül a helyi rászorulók veszik át az adományokat. A projekt jelenleg két budapesti Tesco expressz üzletben fut.
A háromoldalú együttműködésben a Tesco biztosítja az élelmiszercsomagokat, a Munch adja és közösen üzemelteti az Élelmiszerbankkal a platformot. A nélkülözőket olyan helyi szervezetek jelölik ki, amelyek az Élelmiszerbankkal dolgoznak együtt.
A Munch ételmentő alkalmazást üzemeltető magyar startup cég, a Munch Europe Szolgáltató Kft. 2020-ban egyebek mellett azzal a céllal alakult, hogy fellépjen az élelmiszer-pazarlás ellen. A Munch egy olyan platform, amelyen keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket.
A jótékonysági projekt keretében a foglalás hasonlóan történik, mint a „hagyományos Munch” esetében: miután a Tesco áruházak feltöltik a platformra a csomagokat, a regisztrált rászorulók ingyenesen le tudják azokat foglalni, majd a megadott idősávban átvenni az üzletben.
A Tesco 10 éve működik együtt az Élelmiszerbankkal, hogy áruházaikból eljuttassák a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszereket a nehéz helyzetben lévőkhöz. A Munch közreműködésével tovább bővíthető a program, így olyan Tesco üzletekből is tudnak élelmiszert adományozni, ahol korábban nem voltak adottak ehhez a feltételek. Jövő év elején további boltokat akarnak bevonni a háromoldalú együttműködésbe – jelezte az áruházlánc.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a háromoldalú együttműködés új lehetőség a szociális célú élelmiszermentés fejlesztéséhez. Ezzel a digitalizált megoldással jelentősen növelhető azoknak a boltoknak a száma, amelyek nélkülözőknek ajánlhatják a feleslegeiket, a nélkülözők pedig gyorsabban juthatnak hozzá a csomagokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >