Alkalmazás segít eljuttatni élelmiszereket a rászorulóknak
Az élelmiszer-pazarlás csökkentését és a nélkülözők közvetlen támogatását segíti a Munch, a Tesco és az Élelmiszerbank együttműködése, a digitalizált megoldás eredményeképpen nyár óta több mint 1000 élelmiszercsomagot vehettek át rászorulók – tájékoztatták a résztvevők az MTI-t.
A MunCharity elnevezésű projekt célja, hogy bekapcsolódhassanak az élelmiszermentésbe a kisebb forgalmú boltok, ahol nem éri meg a hagyományos élelmiszermentési utakat működtetni, és jobb, ha a bolti feleslegekért nem egy szociális szervezet megy el naponta, hanem közvetlenül a helyi rászorulók veszik át az adományokat. A projekt jelenleg két budapesti Tesco expressz üzletben fut.
A háromoldalú együttműködésben a Tesco biztosítja az élelmiszercsomagokat, a Munch adja és közösen üzemelteti az Élelmiszerbankkal a platformot. A nélkülözőket olyan helyi szervezetek jelölik ki, amelyek az Élelmiszerbankkal dolgoznak együtt.
A Munch ételmentő alkalmazást üzemeltető magyar startup cég, a Munch Europe Szolgáltató Kft. 2020-ban egyebek mellett azzal a céllal alakult, hogy fellépjen az élelmiszer-pazarlás ellen. A Munch egy olyan platform, amelyen keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket.
A jótékonysági projekt keretében a foglalás hasonlóan történik, mint a „hagyományos Munch” esetében: miután a Tesco áruházak feltöltik a platformra a csomagokat, a regisztrált rászorulók ingyenesen le tudják azokat foglalni, majd a megadott idősávban átvenni az üzletben.
A Tesco 10 éve működik együtt az Élelmiszerbankkal, hogy áruházaikból eljuttassák a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszereket a nehéz helyzetben lévőkhöz. A Munch közreműködésével tovább bővíthető a program, így olyan Tesco üzletekből is tudnak élelmiszert adományozni, ahol korábban nem voltak adottak ehhez a feltételek. Jövő év elején további boltokat akarnak bevonni a háromoldalú együttműködésbe – jelezte az áruházlánc.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a háromoldalú együttműködés új lehetőség a szociális célú élelmiszermentés fejlesztéséhez. Ezzel a digitalizált megoldással jelentősen növelhető azoknak a boltoknak a száma, amelyek nélkülözőknek ajánlhatják a feleslegeiket, a nélkülözők pedig gyorsabban juthatnak hozzá a csomagokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Az Ünnep melege Mindenkié
A Kuckó Önkéntes Program idén 10. alkalommal dolgozik gőzerővel azon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >