Alimentaria: nyitás kelet felé
A legnagyobb nyugat-európai piacok közé tartozó Spanyolország élelmiszervására, az Alimentaria egyre inkább nemzetközi lesz. A 2008. március 10–14. között tartandó rendezvényre a dél-amerikai, kelet-európai, ázsiai és USA-beli cégek minden eddiginél nagyobb érdeklődéséről tájékoztatta szerkesztőségünket Antonio Valls, az Alimentaria igazgatója.A spanyol élelmiszer-kiskereskedelem közel 110 milliárd euróra becsült forgalma vonzza a vállalatokat: külföldről több mint 1500 kiállítót és 33 ezer szakmai látogatót várnak.
A beszerzési oldal erejét mutatja, hogy várhatóan túlszárnyalják a legutóbb elért, 152 ezres látogatói és a 4300-as kiállítói rekordot.
A spanyol élelmiszer-kiskereskedelem szerkezetét egyrészt a mediterrán elaprózottság jellemzi; ez Magyarországról akár kis- és középvállalkozások számára is piacot jelenthet specialitások értékesítésére. Másrészt ott is terjeszkednek a modern üzlettípusok, a mienktől eltérő vevőkörrel.
A legnagyobb spanyolországi kereskedelmi vállalat, az El Corte Inglés közel kétharmada egy alapítvány, továbbá egy család különböző tagjainak tulajdona. Textil a fő profilja, és az élelmiszer-értékesítést tíz éve kezdték jelentősen bővíteni. Így, ha csak az élelmiszer-forgalmat nézzük, akkor a cég csak negyedik a rangsorban.
A második helyezett a francia Carrefour, Európa legnagyobb kereskedelmi vállalata.
Harmadik Spanyolországban a Mercadona, egy éppen 30 éve alapított spanyol családi vállalkozás. Szupermarket-specialista, és üzletpolitikájának egyik pillére a tartósan alacsony ár.
Negyedik az Eroski-csoport, amely több mint 100 céget egyesít, és mint szövetkezet, 12 ezer tagjának tulajdonát képezi. Főleg szupermarketeket működtet, de hipermarketjei is jelentősek.
Az ötödik és hatodik helyen újra multinacionális cégek következnek, az Auchan és a Metro.
Az Alimentaria elnöke, Antonio Valls hangsúlyozza, hogy kelet- és közép-európai projektjük tavaly bevált:
– A keleti országok ugyanazzal a kihívással néznek szembe, mint Spanyolország 25 évvel ezelőtt: politikai átalakulás, gazdasági nyitás és a fogyasztás növekedésére irányuló óriási várakozás. Azok a spanyol cégek, amelyek mindezen keresztülmentek, most keresik a kelet-európai kapcsolatokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >