Alimentaria – Az innovatív élelmiszeripari szakkiállítás II.
2014. március 31. és április 3. között kerül sor Barcelonában a kétévente megrendezendő Alimentariára, a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és vendéglátó-ipari seregszemléjére. Cikkünk első részéért ide kattintson.
Az állandó változások között a legszembetűnőbb a gasztronómia szerepének jelentős növekedése. A területet mind a gazdaság érintett szereplői, mind a kiállítás szervezői hangsúlyosan kezelték már korábban is, de mára az elv szükségszerűségként artikulálódott. Egyrészt azért, mert egy olyan országban, ahol a lakosság az ételre-italra fordított összegek egyharmadát a vendéglátásban költi el, a gasztronómia igényeinek óriási súlya van az mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek fejlesztésében. Másrészt, mert a világszerte mind jobban elismert spanyol gasztronómia a turizmus célpontjává, és a minőségi spanyol termékek exportösztönző reklámeszközévé váltak, a spanyol séfeket pedig ma sokan e termékek „nagyköveteiként” tartják számon – erre a már említett sajtótájékoztató több előadója is utalt, köztük a nemrégiben a világ legjobb éttermének választott El Celler de Can Roca konyhafőnöke, Joan Roca (1. képünkön).
A gasztronómia a kiállítás két speciális projektje egyikének is központi témája: az Alimentaria Experince keretei között 40 vezető spanyol séf (összesen 47 Michelin-csillag tulajdonosai, közöttük olyanok, mint Roca, Puig, az Arzak testvérek, Aduriz és hasonló nagy nevek) munkáját, trükkjeit kísérhetik figyelemmel testközelből az érdeklődők. Itt zajlik a spanyol Év Séfje verseny döntője, valamint több extrém főző show is.
A másik, az úgynevezett Alimentaria Hub®, egyrészt a K+F+I tevékenységre épülő egyfajta innovációs bemutatónak és ötletforrásnak tekinthető, másrészt üzletszervező szolgáltatások gyűjtőhelye. Ennek keretei között a látogatók egyebek mellett a ma meghatározó élelmiszeripari és gasztronómiai trendekkel, a leginnovatívabb termékekkel, a fogyasztói viselkedéskutatások eredményeivel ismerkedhetnek meg, a kiállítóknak pedig az Alimentaria üzleti tárgyalásokat szervez a „hosted buyers” rendszerben meghívott felvásárlókkal. A magyar kiállítók ez utóbbi programból profitálhatnak leginkább – mondta el lapunknak Erdős György a barcelonai magyar konzulátuson dolgozó szakdiplomata, aki készséggel segít minden hazai érdeklődőnek (barcelona@hita.hu).
Képeink: Az 1-2. a 2014-es rendezvény nemzetközi sajtótájékoztatóján készültek:
1. Joan Roca, az El Celler de Can Roca konyhafőnöke;
2. José Antonio Valls, az Alimentaria ügyvezetője és Josep Lluís Bonet, az Alimentaria elnöke;
3-6. az Alimentaria 2012 képei.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A nők döntik el, hova utazik a család 2025-ben
A ’hová menjünk nyaralni?’ kérdés valószínűleg sokkal gyakrabban hagyja el…
Tovább olvasom >Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >Pizza egy gombnyomásra: a Lehel téri pizzaautomata élménye
A magyar internet népe egy emberként csodálkozott rá, amikor a…
Tovább olvasom >