Alimentaria 2012 – Március végén rendezik a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakvásárát
Barcelonát jó ideje nemcsak a világ legszebb városai, de legrangosabb vásárvárosai között is számon tarthatjuk. Kétévente itt rendezik a világ három legnagyobb élelmiszer- és vendéglátó-ipari szakkiállításainak egyikét, az Alimentaria-t – erre idén március 26-29 között kerül sor.
Spanyolország súlya óriási a kontinens élelmiszeriparában. Az itt tevékeny több mint 30 000 cég termeli az ország GDP-jének 7,6 százalékát (iparai GDP-jének 15,8 százalékát), ami a szektor 446 ezer embernek ad munkát. És ami sokatmondó: az itt foglalkoztatottak száma újra növekvő tendenciát mutat. Ugyanez mondható el a nagyobbik Ibériai-félszigeti ország élelmiszer-kereskedelmi adatairól is.
A legjelentősebb spanyol iparág jövőjét, a gazdasági krízisből kivezető utat a szakemberek a kereskedelem globalizálódásában látják. Az immár 19. alkalommal meghirdetett kiállítást rendező Fiera de Barcelona cég rendkívül igényes, és hatásos promóciós kampányokat folytat otthon és külföldön egyaránt, mintaszerűen együttműködve a városi és tartományi hatóságokkal, na és persze a kamarákkal és szövetségekkel. Professzionális szervező és kommunikációs munkát végeznek, jelentős sajtókampányokat irányítanak.
Az élelmiszer a gazdasági válságból való kilábaláshoz szükséges fellendülés és gazdaságélénkítés egyik legfontosabb alappillére – hangsúlyozta ki az előzetes sajtótájékoztatón Jesús Serafin Perez, a Spanyol Élelmiszeripari Szövetség (FIAB) elnöke. Az ország fő gazdasági céljainak egyike a spanyol termékek nemzetközi piacra juttatása – tette mindehhez Pelegrí miniszter. Az Alimentaria 2012 is természetesen e feladatokra koncentrálva alakította ki koncepcióját: a nemzetközi terjeszkedést, a versenyképességet és a márkaépítést helyezték a jövő évi kiállítás fókuszába.
A néhány év óta tartó recesszió az Alimentaria statisztikáiban is érezteti hatását. A 2008-as év csúcs-számait a várakozások szerint 2012-ben még nem lehet újra elérni, de az adatok lenyűgözőek. A nettó kiállítási terület eléri a 95 ezer négyzetmétert. A szervezők 4000 kiállítóra és 140.000 szakmai látogatóra számítanak, utóbbiak közül a külföldről érkezők száma várhatóan most is meghaladhatja a 35 ezret.
Az Alimentaria 2012 attitűdje százszázalékosan nemzetközi! Külföldi kollektív kiállítók már hagyományosnak mondhatóan a Nemzetközi pavilonban kapnak helyet – több mint 75 ország cégei összesen 9500 négyzetméteren mutatják be termékeiket. Tematikailag a kiállítást az ipar 14 különféle szektorára bontják, ezek legtöbbje Közép-Európában külön kis rendezvényekként is megállná helyét. Közülük most is a legnagyobb a Foodapest nagyságú területen működő – bor témájú – Intervin, de a 11 ezer négyzetmétert meghaladja a hústermékekkel foglalkozó Intercarn is. Emellett a szervezők a képzést és információáramlást, az üzleti projekteket és innovációkat érintő témák kezelésére egy igazi 21. századi rendszert hoztak létre, az úgynevezett Alimentaria hubot, amely a professzionális párbeszéd minden formáját hivatva van támogatni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >