Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi média alapú vásárlás, derül ki a Yougov és a Coupons.de közös, 2007 főt megkérdező reprezentatív felméréséből.
A 18–44 év közötti korosztály mindössze 18%-a vásárolt eddig közösségi platformokon, és a fiatalabb, Z generáció 41%-a a jövőben sem tudja ezt elképzelni – írja a Lebensmittelpraxis.
A mesterséges intelligencia (pl. ChatGPT) által támogatott vásárlási eszközök népszerűségének növekedési is várat magára egyelőre: a fiatalabb korosztályban csupán 8%, az idősebbek körében pedig legfeljebb 2% veszi ezeket igénybe kuponkereséshez.
Ami igazán számít az online vásárlás során, az a kedvező árak, a gyors szállítás és a kuponok kényelmes használata. A vásárlókat leginkább az ösztönzi vásárlásra, ha egy termék azonnal megtetszik (52%) nekik, vagy ha ingyenes kiszállítást kínálnak. A rövid ideig érvényes kedvezmények, exkluzív kuponok vagy cashback programok csupán a fogyasztók 21%-ánál befolyásolják a döntést.
A vásárlók 47%-a nagyobb átláthatóságot vár el az árak és kedvezmények terén, és 55% azt szeretné, ha a kuponkedvezmények automatikusan érvényesítésre kerülnének a kosárban. A kedvezményeket leggyakrabban hírlevelekből (53%) és kuponportálokról (40%) szerzik be, míg a böngészőbővítmények és automatikus kuponajánlatok iránt bizalmatlanabbak, főként a fiatalabb generációk.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája
Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >