Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi média alapú vásárlás, derül ki a Yougov és a Coupons.de közös, 2007 főt megkérdező reprezentatív felméréséből.
A 18–44 év közötti korosztály mindössze 18%-a vásárolt eddig közösségi platformokon, és a fiatalabb, Z generáció 41%-a a jövőben sem tudja ezt elképzelni – írja a Lebensmittelpraxis.
A mesterséges intelligencia (pl. ChatGPT) által támogatott vásárlási eszközök népszerűségének növekedési is várat magára egyelőre: a fiatalabb korosztályban csupán 8%, az idősebbek körében pedig legfeljebb 2% veszi ezeket igénybe kuponkereséshez.
Ami igazán számít az online vásárlás során, az a kedvező árak, a gyors szállítás és a kuponok kényelmes használata. A vásárlókat leginkább az ösztönzi vásárlásra, ha egy termék azonnal megtetszik (52%) nekik, vagy ha ingyenes kiszállítást kínálnak. A rövid ideig érvényes kedvezmények, exkluzív kuponok vagy cashback programok csupán a fogyasztók 21%-ánál befolyásolják a döntést.
A vásárlók 47%-a nagyobb átláthatóságot vár el az árak és kedvezmények terén, és 55% azt szeretné, ha a kuponkedvezmények automatikusan érvényesítésre kerülnének a kosárban. A kedvezményeket leggyakrabban hírlevelekből (53%) és kuponportálokról (40%) szerzik be, míg a böngészőbővítmények és automatikus kuponajánlatok iránt bizalmatlanabbak, főként a fiatalabb generációk.
Kapcsolódó cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Vásárlóbarátabbá válik a ChatGPT
Az OpenAI a közelmúltban frissítette a ChatGPT vásárlási funkcióit annak…
Tovább olvasom >AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >