Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 25. 09:43

A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi média alapú vásárlás, derül ki a Yougov és a Coupons.de közös, 2007 főt megkérdező reprezentatív felméréséből.

A 18–44 év közötti korosztály mindössze 18%-a vásárolt eddig közösségi platformokon, és a fiatalabb, Z generáció 41%-a a jövőben sem tudja ezt elképzelni – írja a Lebensmittelpraxis.

A mesterséges intelligencia (pl. ChatGPT) által támogatott vásárlási eszközök népszerűségének növekedési is várat magára egyelőre: a fiatalabb korosztályban csupán 8%, az idősebbek körében pedig legfeljebb 2% veszi ezeket igénybe kuponkereséshez.

Ami igazán számít az online vásárlás során, az a kedvező árak, a gyors szállítás és a kuponok kényelmes használata. A vásárlókat leginkább az ösztönzi vásárlásra, ha egy termék azonnal megtetszik (52%) nekik, vagy ha ingyenes kiszállítást kínálnak. A rövid ideig érvényes kedvezmények, exkluzív kuponok vagy cashback programok csupán a fogyasztók 21%-ánál befolyásolják a döntést.

A vásárlók 47%-a nagyobb átláthatóságot vár el az árak és kedvezmények terén, és 55% azt szeretné, ha a kuponkedvezmények automatikusan érvényesítésre kerülnének a kosárban. A kedvezményeket leggyakrabban hírlevelekből (53%) és kuponportálokról (40%) szerzik be, míg a böngészőbővítmények és automatikus kuponajánlatok iránt bizalmatlanabbak, főként a fiatalabb generációk.

Kapcsolódó cikkeink