Alig nőtt a brit kiskereskedők forgalma júliusban
A brit kiskereskedők szerény növekedést könyvelhettek el az elmúlt hónapban, azonban a fogyasztók igyekeznek egyre kevesebb pénzt költeni.
A brit statisztikai hivatal csütörtökön közzétett adatai szerint a brit kiskereskedelmi az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 0,2 százalékkal nőtt júliusban, de a lakásfelszerelési és a ruházati cikkek forgalma csökkent.
A britek az emelkedő infláció és munkanélküliség, továbbá a legfeljebb csak szerényen növekedő bérek miatt igyekeznek visszafogni a fogyasztásukat.
A múlt héten közzétett adatok szerint a brit kormány várakozásaihoz képest nagyobb ütemben nőtt az infláció júliusban Nagy-Britanniában, a fogyasztói áremelkedeés 4,4 százalékra gyorsult éves összehasonlításban a júniusi 4,2 százalékról, míg a Bank of England inflációs célja 2 százalék.
A szerdán kiadott a várakozásokkal ellentétben 2,49 millióra nőtt a munkanélküliek száma az országban az elmúlt negyedévben.
A 0,2 százalékos kiskereskedelmi növekedés némileg elmarad a várakozásoktól, az elemzők ugyanis 0,3 százalékos emelkedésre számítottak. A brit kiskereskedők konzorciuma pedig korábban 0,6 százalékos bővüléséről számolt be.
A statisztikai hivatal közlése szerint a lakásfelszerelési és ruházati cikkek eladása 0,3 százalékkal csökkent az egy hónappal korábbi adatokhoz viszonyítva, míg az élelmiszerek kereskedelme 0,7 százalékkal nőtt.
Victoria Cadman, az Investec elemzője szerint nem biztatóak a növekedési kilátások a most nyilvánosságra hozott adatok fényében, és a reálbérek csökkenése miatt kevesebbet költenek az emberek.
A brit GDP csak 0,2 százalékkal nőtt a második negyedévben, míg az elsőben még 0,5 százalékkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >