Alig mérik károsanyag-kibocsátásukat az agrárcégek
Az agrárcégek jelenlegi fenntarthatósági gyakorlatáról képet adó K&H fenntarthatósági index szerint a szektor tájékozott az EU karbonkibocsátási elvárásaival kapcsolatban – 90%-uk hallott már a célkitűzésekről, 72%-uk pedig tisztában is van azok tartalmával. Azonban a saját cég karbonlábnyomát a túlnyomó többség nem számszerűsíti. Alig minden tizedik (11%) cégnek van írásos fenntarthatósági stratégiája, és egyelőre inkább eseti jelleggel foglalkoznak ezzel a témával (39%).
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A K&H még 2019-ben az elsők között csatlakozott az ENSZ pénzügyi szervezeteket tömörítő CCCA (Collective Commitment To Climate Action) egyezményéhez, melyben vállalta, hogy segíti és finanszírozza az alacsony szén-dioxid-kibocsátású, éghajlatváltozással szemben ellenálló gazdaságot.
Ezért a K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet most hiánypótló kezdeményezést hozott létre: a K&H agrár CO2-kalkulátort, mely az utóbbi által fejlesztett és hitelesített tudományos kritériumoknak megfelelő számításokat végez, így támogatva a vállalkozások környezettudatosságát és fenntartható gazdálkodását. //
Kapcsolódó cikkeink
A vágósertés ára csökkent, a baromfié nőtt az év elején
Az AKI vágási statisztikai adatai alapján Magyarországon 170,0 ezer tonna…
Tovább olvasom >Az autónk színével is csökkenthetjük a karbonlábnyomunkat – június 5-e a környezetvédelem világnapja
A közlekedés a környezetszennyezés egyik számottevő forrása, amelyben a közúti…
Tovább olvasom >Budapesten tartják a FAO élelmezési és mezőgazdasági stratégiai találkozóját
Ma vette kezdetét az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO)…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >