Alig mérik károsanyag-kibocsátásukat az agrárcégek
Az agrárcégek jelenlegi fenntarthatósági gyakorlatáról képet adó K&H fenntarthatósági index szerint a szektor tájékozott az EU karbonkibocsátási elvárásaival kapcsolatban – 90%-uk hallott már a célkitűzésekről, 72%-uk pedig tisztában is van azok tartalmával. Azonban a saját cég karbonlábnyomát a túlnyomó többség nem számszerűsíti. Alig minden tizedik (11%) cégnek van írásos fenntarthatósági stratégiája, és egyelőre inkább eseti jelleggel foglalkoznak ezzel a témával (39%).
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A K&H még 2019-ben az elsők között csatlakozott az ENSZ pénzügyi szervezeteket tömörítő CCCA (Collective Commitment To Climate Action) egyezményéhez, melyben vállalta, hogy segíti és finanszírozza az alacsony szén-dioxid-kibocsátású, éghajlatváltozással szemben ellenálló gazdaságot.
Ezért a K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet most hiánypótló kezdeményezést hozott létre: a K&H agrár CO2-kalkulátort, mely az utóbbi által fejlesztett és hitelesített tudományos kritériumoknak megfelelő számításokat végez, így támogatva a vállalkozások környezettudatosságát és fenntartható gazdálkodását. //
Kapcsolódó cikkeink
A vágósertés ára csökkent, a baromfié nőtt az év elején
Az AKI vágási statisztikai adatai alapján Magyarországon 170,0 ezer tonna…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >