Aldi-választék magyarokra szabva
A Nielsen piackutató vállalat munkatársai a legelső napon felmérték a debreceni Aldi legfontosabb jellemzőit. Azon kívül pedig mind az öt új üzletnél megkérdezték a vásárlók, illetve látogatók véleményét.Míg a debreceni Aldi-ban 1085 cikkelemet regisztráltak a Nielsen kutatói, addig a két hónappal ezelőtt nyílt lengyelországi Poznanban csak 900-nál valamivel többet. A hard diszkontban Magyarországon, ahogyan sok más országban is, legnagyobb kínálatot az úgynevezett száraz élelmiszerekből találta a Nielsen, 285 cikkelemmel. Itt gyártói márkákat is árusítanak, mint például a Vénusz étolaj és a Koronás cukor.
Az Aldiban a kevés gyártói márkás termék általában ugyanannyiba kerül, mint a hipermarketekben. Az Aldi saját, kereskedelmi márkás termékeinek fogyasztói ára is nagyjából hasonlít a többi diszkont vagy a hipermarketek megfelelő kereskedelmi márkás termékeinek árára.
Az Aldi választékában a magyar fogyasztók számára testreszabott üzletpolitikát tükröz ugyanakkor, hogy a második legnagyobb választékkal a testápoló szerek következnek 121 cikkelemmel. Itt kizárólag saját márkás termékeket forgalmaznak.
Szintén a magyar piac sajátosságára reagál az Aldi azzal, hogy mindössze 52 alkoholmentes szomjoltó italt kínál, szintén kizárólag saját márkával. Ezekből a termékekből ugyanis nálunk nagyon magas a hipermarketek, illetve a hagyományos kis üzletek piaci részesedése.
Az Aldi első magyarországi napján tíz kategóriában mintegy 30 gyártói márka 80 terméke szerepel. Valamivel kevesebb, mint a teljes választék tíz százaléka.
Ha az első napon megfordulók profilját nézzük, a megkérdezett vásárlók 65 százalékának 69 ezer forintnál kevesebb a havi nettó jövedelme, és csupán 3 százalékuk esik a 150–199 ezer forintos sávba. Az összes megkérdezett 43 százaléka volt nyugdíjas. Ha az 50 évesek vagy idősebbek arányát nézzük, 54 százalék jön ki. A nemek arányát tekintve a gyengébbik nem volt fölényben, 71:29 arányban.
Mennyi ideig tartott, amíg eljutott az Aldi üzletébe?
A válaszadók százalékában
Időtartam Százalék
0–15 perc 45
16–30 perc 36
31–60 perc 16
61–120 perc 3
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >