A diszkont áruházláncok közül az ALDI Magyarország nyert elsőként felvételt az ENSZ fenntarthatósági hálózatának tagjai közé
A magyarországi diszkont élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok közül az ALDI Magyarország csatlakozott elsőként az ENSZ Global Compact (UNGC) kezdeményezéséhez. A világ legnagyobb fenntartható és felelős vállalatirányítási programját az Egyesült Nemzetek Szervezete alapította és működteti. A magyar élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok szegmensében az ALDI elsőként kötelezte el magát a vállalati stratégia szintjén a fenntarthatóság tíz egyetemes alapelve iránt az emberi jogok, a munkajog, a környezetvédelem és a korrupció elleni harc területén, és vállalta az alapelvek érvényesítését napi működésében.
Az ALDI DÉL, amelyhez az ALDI Magyarország is tartozik, 2016-ban adta ki első fenntarthatósági jelentését, amellyel átlátható és nyílt párbeszédet indított el átfogó fenntarthatósági tevékenységéről. A diszkont áruházlánc számos intézkedést és projektet hajt végre a környezetvédelem és az állatok jólléte terén, és felelős kapcsolatot ápol munkavállalóival, vásárlóival, üzleti partnereivel és a társadalommal. Az ALDI DÉL részt vesz például az „Initiative Tierwohl” német állatjólléti kezdeményezésben, támogatja a biztonságos gyártótevékenységről szóló bangladesi tűz- és épületbiztonsági megállapodást (Accord on Fire and Building Safety) és a ruhagyártásban használt mérgező vegyi anyagok kiiktatását célzó Greenpeace Detox Projektet.
Az UNGC egy önkéntes kezdeményezés, amelyhez mérettől és iparágtól függetlenül, bármely vállalat csatlakozhat, amely hajlandó elköteleződni a fenntartható üzleti működés és az általános társadalmi felelősségvállalás mellett. Az UNGC tíz alapelvének való megfelelést rendszeresen ellenőrzik. A kezdeményezés résztvevőinek éves jelentéseket kell készíteniük. A tagság elnyerésével az ALDI DÉL 170 ország több mint 12 ezer vállalatához és szervezetéhez csatlakozott az UNCG hálózatában.
Kapcsolódó cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >