A diszkont áruházláncok közül az ALDI Magyarország nyert elsőként felvételt az ENSZ fenntarthatósági hálózatának tagjai közé
A magyarországi diszkont élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok közül az ALDI Magyarország csatlakozott elsőként az ENSZ Global Compact (UNGC) kezdeményezéséhez. A világ legnagyobb fenntartható és felelős vállalatirányítási programját az Egyesült Nemzetek Szervezete alapította és működteti. A magyar élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok szegmensében az ALDI elsőként kötelezte el magát a vállalati stratégia szintjén a fenntarthatóság tíz egyetemes alapelve iránt az emberi jogok, a munkajog, a környezetvédelem és a korrupció elleni harc területén, és vállalta az alapelvek érvényesítését napi működésében.
Az ALDI DÉL, amelyhez az ALDI Magyarország is tartozik, 2016-ban adta ki első fenntarthatósági jelentését, amellyel átlátható és nyílt párbeszédet indított el átfogó fenntarthatósági tevékenységéről. A diszkont áruházlánc számos intézkedést és projektet hajt végre a környezetvédelem és az állatok jólléte terén, és felelős kapcsolatot ápol munkavállalóival, vásárlóival, üzleti partnereivel és a társadalommal. Az ALDI DÉL részt vesz például az „Initiative Tierwohl” német állatjólléti kezdeményezésben, támogatja a biztonságos gyártótevékenységről szóló bangladesi tűz- és épületbiztonsági megállapodást (Accord on Fire and Building Safety) és a ruhagyártásban használt mérgező vegyi anyagok kiiktatását célzó Greenpeace Detox Projektet.
Az UNGC egy önkéntes kezdeményezés, amelyhez mérettől és iparágtól függetlenül, bármely vállalat csatlakozhat, amely hajlandó elköteleződni a fenntartható üzleti működés és az általános társadalmi felelősségvállalás mellett. Az UNGC tíz alapelvének való megfelelést rendszeresen ellenőrzik. A kezdeményezés résztvevőinek éves jelentéseket kell készíteniük. A tagság elnyerésével az ALDI DÉL 170 ország több mint 12 ezer vállalatához és szervezetéhez csatlakozott az UNCG hálózatában.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >