Albertirsán van az üdítőgyártás új epicentruma
– Az Aquarius-Aqua Kft. 1991-ben alakult, családi vállalkozásként kezdte tevékenységét. Az alapítás óta a cég óriási fejlődésen ment keresztül, mára az ásványvíz, az alkoholmentes üdítőitalok és energiaitalok területén Kelet-Európa egyik legmeghatározóbb szereplőjévé vált. Az elmúlt időszakban számos változást éltek meg, mesélne róla?
Jencs Bálint: A legfontosabb stratégiai döntésünk az volt, hogy nyitunk a gyártói márkák felé. Ez nem egy 180 fokos fordulat cégünk életében, hiszen a QUEEN márkánk 1986 óta van jelen a piacon, a QUEEN Cola volt az első hazai gyártású kóla. A WATT márkánk pedig szintén az elsők között jelent meg 2003-ban, idén pont 15 éves ez az energiaital. Ettől függetlenül mégis nagy változást hoz majd a piacon ezeknek a márkáknak az erősítése, egy sokkal tudatosabb stratégia mentén, fogyasztói piackutatással és márkapozicionálással kiegészítve. Erre a stratégiai döntésünkre azért volt szükség, hogy továbbra is versenyképesek maradjunk a kereskedelmi márkás piacon, illetve kihasználjuk a gyártói márkáinkban rejlő hatalmas piaci potenciált, amit a piackutatásaink eredményéből megtapasztaltunk. Az Aquarius-Aqua tehát továbbra is megtartja saját márkás üzleti modelljét, de a brand-bizniszre egy különálló, ún. „VENTURE-
TEAM”-et hoztunk létre. A márkákkal másként kell ugyanis bánni, így más képességekre és készségekre volt szükségünk, mint a korábbi szervezetben. Célunk, hogy a jelenleg 20%-ot kitevő brand értékesítésünket 3 év alatt a duplájára növeljük. Az új brand-stratégiai hozzáállással a legnagyobb partnereinket is segítjük saját márkás portfóliójuk további fejlesztésében.
– Tehát még mindig döntő szerepet tölt be vállalatuk működésében a kereskedelmi márkák gyártása. Hogyan védik emellett a saját gyártói márkáikat?
Jencs Bálint: Fontos kiemelni, hogy egy brand termék nem attól lesz brand, hogy a mi általunk bejegyzett és levédett logó van a csomagolásán. Egy ideig működni látszik a dolog az újdonság varázsa miatt, de aztán hamar visszaesik a bázisszintre, vagy örökre eltűnik a süllyesztőben. Mi a saját brandjeinket tudatosan építjük, és különböztetjük meg a saját márkás termékektől. Az első és legfontosabb különbség, hogy a termékek receptúrája nem lehet azonos. A brandtermékek mindig kicsit „többek”, mint a saját márkások, hogy már az italok ízvilága megkülönböztesse őket a piacon a többi első áras vagy saját márkás terméktől. Vannak további megkülönböztető jelek – pl. a csomagolás, eltérő palackformák –, de a legfontosabb a marketingtámogatás, a brandépítés, ami igazán márkává teszi a terméket. Ez egy hosszú, évekig tartó, költséges folyamat, nem lehet egyik napról a másikra egy brandet felépíteni a fogyasztók fejében. Talán ez volt a legfontosabb felismerés vállalatunknál 2017 tavaszán, amikor a magyar tulajdonosi kör emellett tette le voksát.
– Milyen új márkák/termékek kerültek bevezetésre, és milyen fogyasztói ösztönzéssel támogatják termékeiket?
Jencs Bálint: A legfontosabb változás a WATT termékcsaládunk teljes megújítása volt, a márka 15. születésnapjára egy teljesen új arculatot kapott, ráadásul a régi ízválasztékot is növeltük; két új ZERO, egy +25%-kal megnövelt koffeintartalmú MEGAWATT is érkezett, az új nyári ízünkkel, a mangó-rebarbarával egy országos promóciót is futtatunk idén nyáron a Playersroom bolthálózattal közösen, ahol minden WATT-os nyitófül 1000 Ft-ért váltható be.
A QUEEN 2,5 literes üdítőitalaink megújuló arculata mellett két új Cola variánst is a piacra dobunk, a Queen Cola Lemon és a Queen Cola Zero Cherry mind azt igazolják, hogy a szénsavas üdítők piacán még mindig a kólaíz a vezető, ezért igyekszünk ezekkel az ízekkel kiegészíteni a kólaválasztékot.
A QUEEN portfólió fejlesztése részeként idén nyáron teljesen új, egyedi fejlesztésű 1,5 literes kiszerelésben dobjuk piacra az 1% valódi gyümölcstartalmú szénsavas üdítőitalainkat. Elsőnek meggy-, málna- és fehérszőlőízekkel kezdünk, majd negyedévente újabb és újabb ízek következnek.
Az igazi újdonság az Aquarius-Aqua életében a 12%-os gyümölcstartalmú Queen gyümölcsitalok lesznek, hiszen ilyen magas gyümölcstartalmú termékeket még nem forgalmaztunk. Ez teljesen új termékkategória lesz számunkra. Kezdetnek egy Multivitamin, egy Narancs és egy Alma-meggy termékkel jelentkezünk, de „fiókban” van már további 4 íz is, melyek teljesen egyedi ízkombinációk lesznek a magyar piacon. Minden új termékfejlesztésünket egy 200 fős panelon leteszteljük, mely a célcsoportunkból tevődik össze. A fogyasztó dönt, mivel, ha az első benyomás negatív, szinte biztos, hogy többé nem vásárolja meg azt az ízt. Kemény harc ez mindennap a fogyasztóink ízlelőbimbóiért! (x)
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >6-os pakk, 2024 – A nap képe
A kanadai sziklagleccserből származó Rök víz arculatához a fenntarthatóság gondolata…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >