Alapjaiban változik meg a vásárlók magatartása a krízis hatására
Gyökeresen megváltoztatja a vevői magatartást a jelenlegi gazdasági és társadalmi helyzet a fogyasztók 42 százaléka szerint – derül ki az EY Future Consumer Index felméréséből. A közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi tanulmány azt vizsgálta, hogy a krízis milyen hatással lesz a vásárlók viselkedésére.
– A válság korai szakaszában leginkább a családunk egészsége, az anyagi helyzetünk bizonytalansága, illetve a korábban mindenki által magától értetődőnek tartott szabadság elvesztése miatt aggódunk – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere. – Hosszú távon ezek a félelmek fokozatosan változnak és írják felül a vásárlási döntések során eddig ismert érveket. Azok a döntéshozók, akik időben reagálnak, és megfelelően alakítják termékeiket és szolgáltatásaikat, nagyobb eséllyel kerekedhetnek felül a jelenlegi krízisen.
A kutatás a fogyasztók 5 csoportját határozta meg aszerint, hogy milyen szempontok dominálnak vásárlási döntéseik meghozatalában. A válaszadók közel harmada a „kitartók” közé tartozik, akik biztosak abban, hogy a krízis után az élet visszatér a normál kerékvágásba. A legtöbben közülük emiatt nem gondolják úgy, hogy a korábbinál több pénzt fognak költeni vagy más típusú termékeket fognak vásárolni. A vásárlók negyede „felelősen költekező”, akik szerint a vészhelyzet következményeként globális recesszióba kerülünk, ezért leginkább a jó ügyeket szolgáló, céltudatos márkákat részesítik előnyben. A fogyasztóknak kicsit több mint ötöde tartozik a „pesszimista” csoportba. Ők a különösen borúlátók, akik arra számítanak, hogy összességében valamivel kevesebbet költenek majd, mint azelőtt. A megkérdezettek 13%-a „nélkülöző” – a legnagyobb számban munka nélkül maradtak szegmense, akiknek vásárlásai az alapvető szükségletekre szorulnak vissza. A másik véglet a 9% arányú ifjú hedonistáké, akiknek van munkájuk, és úgy gondolják, majd mindenre sokkal többet fognak költeni.
A felmérés arra is rámutat, hogy a jövőben a vevők több mint harmada (34%) akár magasabb árat is kifizetne belföldi gyártású termékekért. A vásárlók negyede ráadásul egy általuk megbízhatónak vélt márka (25%) vagy egy etikusan előállított áru (23%), illetve szolgáltatás esetén is mélyebbre nyúlna a pénztárcájában. //
Kapcsolódó cikkeink
Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Soha nem látott válságban a magyar meggy: luxuscikké válhat a gyümölcs
Történelmi mélypontra került a magyar gyümölcspiac, különösen a meggyágazat, amelyet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >Tízből négy magyar háztartásban van mosogatógép – mégis pazaroljuk a vizet
Friss kutatások szerint a mosogatógép ma már a magyar háztartások…
Tovább olvasom >