Alapanyagár-növekedés miatt csökkent a piac
Az elmúlt 12 hónapban a teljes FMCG-piac mind értékben (–3 százalék), mind mennyiségben (–7 százalék) csökkent. Ez a jelenség azonban nemcsak hazánkra, hanem nemzetközi szinten is jellemző volt. Az okok között felsorolható, hogy ugyan gazdasági válságról csak most beszélünk, de ez a folyamat már több mint egy éve megkezdődött.
A kereslet az egy évvel korábbihoz képest annyiban alakult át, hogy a prémium termékek irányából elmozdulás történt a „drink”, azaz az alacsonyabb gyümölcstartalmú italok irányába.
Ennek egyik oka, hogy a prémium termékek azok a márkák, amelyek ugyan erős fogyasztói kötődést tudtak kialakítani, de a tavalyi magas gyümölcsfelvásárlási árak hatása itt érzékelhető leginkább. Egyes ízek, mint például a narancs iránti kereslet az árak emelkedése miatt esett vissza, ami szintén közrejátszott a prémium szegmens gyengélkedésében. Az őszibarack és az alma átmeneti visszaesést követően stabilizálódott.
Ebben a szegmensben egyszeri árpromóciókkal nagyon nagy sikert lehetett elérni – rövid távon.
Továbbra is stabil, sőt erősödik a gyümölcsitalok szegmense, amelybe a SIÓ klasszikus termékvonala is tartozik. Ebbe a piacrészbe kevésbé gyűrűzött be a magas alapanyagárak hatása, ezért is volt képes teret nyerni a prémium szegmenstől. A frissítő gyümölcsitalok kategóriája pedig, ahová a SIÓ fresh&fruit is tartozik, fokozatosan növekszik.
A szűkülő piac nem kedvez az innovációknak, ezért kevés volt a valóban áttörést jelentő újdonság az elmúlt egy évben. A gyümölcslépiacra jellemző termék- és csomagolási fejlesztésekkel természetesen találkozhattunk, de igazán kategóriateremtő innováció a Gyümölcspüré bevezetésén kívül nemigen említhető. Az aszeptikus PET megjelenése a prémium kategóriában figyelemre méltó.
A SIÓ VitaTigris Gyümölcspüré teljesen új távlatokat nyitott meg a hazai gyümölcstartalmú élelmiszerek piacán, valamint a gyermektermékek területén. A VitaTigris Gyümölcspüré innovációja nemcsak abban rejlik, hogy a go-pack (guala-pack) csomagolás a gyümölcsön kívül mást nem tartalmaz, hanem abban is, hogy ételként fogyasztható termék került bevezetésre.
Úgy gondoljuk, hogy ez a termék a lehető legtöbb szempontból figyelembe veszi mind a szülő, mind a gyermek igényeit. Nagyon fontos tulajdonsága, hogy a gyermekek e termék segítségével játékosan tapasztalhatják meg, hogy ami egészséges, az lehet finom is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >