Alapanyagár-növekedés miatt csökkent a piac
Az elmúlt 12 hónapban a teljes FMCG-piac mind értékben (–3 százalék), mind mennyiségben (–7 százalék) csökkent. Ez a jelenség azonban nemcsak hazánkra, hanem nemzetközi szinten is jellemző volt. Az okok között felsorolható, hogy ugyan gazdasági válságról csak most beszélünk, de ez a folyamat már több mint egy éve megkezdődött.
A kereslet az egy évvel korábbihoz képest annyiban alakult át, hogy a prémium termékek irányából elmozdulás történt a „drink”, azaz az alacsonyabb gyümölcstartalmú italok irányába.
Ennek egyik oka, hogy a prémium termékek azok a márkák, amelyek ugyan erős fogyasztói kötődést tudtak kialakítani, de a tavalyi magas gyümölcsfelvásárlási árak hatása itt érzékelhető leginkább. Egyes ízek, mint például a narancs iránti kereslet az árak emelkedése miatt esett vissza, ami szintén közrejátszott a prémium szegmens gyengélkedésében. Az őszibarack és az alma átmeneti visszaesést követően stabilizálódott.
Ebben a szegmensben egyszeri árpromóciókkal nagyon nagy sikert lehetett elérni – rövid távon.
Továbbra is stabil, sőt erősödik a gyümölcsitalok szegmense, amelybe a SIÓ klasszikus termékvonala is tartozik. Ebbe a piacrészbe kevésbé gyűrűzött be a magas alapanyagárak hatása, ezért is volt képes teret nyerni a prémium szegmenstől. A frissítő gyümölcsitalok kategóriája pedig, ahová a SIÓ fresh&fruit is tartozik, fokozatosan növekszik.
A szűkülő piac nem kedvez az innovációknak, ezért kevés volt a valóban áttörést jelentő újdonság az elmúlt egy évben. A gyümölcslépiacra jellemző termék- és csomagolási fejlesztésekkel természetesen találkozhattunk, de igazán kategóriateremtő innováció a Gyümölcspüré bevezetésén kívül nemigen említhető. Az aszeptikus PET megjelenése a prémium kategóriában figyelemre méltó.
A SIÓ VitaTigris Gyümölcspüré teljesen új távlatokat nyitott meg a hazai gyümölcstartalmú élelmiszerek piacán, valamint a gyermektermékek területén. A VitaTigris Gyümölcspüré innovációja nemcsak abban rejlik, hogy a go-pack (guala-pack) csomagolás a gyümölcsön kívül mást nem tartalmaz, hanem abban is, hogy ételként fogyasztható termék került bevezetésre.
Úgy gondoljuk, hogy ez a termék a lehető legtöbb szempontból figyelembe veszi mind a szülő, mind a gyermek igényeit. Nagyon fontos tulajdonsága, hogy a gyermekek e termék segítségével játékosan tapasztalhatják meg, hogy ami egészséges, az lehet finom is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >