Alapanyag drágulás miatt emelik a kiskereskedelmi láncok a kávé árát
Legalább 50 százalékos alapanyag drágulás a kávéár világpiaci emelkedésének köszönhető, és több hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncra is hatással lesz várhatóan. A Pénzcentrum értesülései szerint a SPAR, a Coop és több más kiskereskedelmi lánc is 7-10 százalékos fogyasztói árnövekedés elé néz.
A SPAR esetében a sajátmárkás termékeket nem érinti a az emelkedés, a Nielsen piackutató cég adatai szerint a kávé a maga 50 milliárd forintos évi forgalmával az 5. a legnagyobb forgalmú termék az élelmiszerek listáján.
Idén az első nyolc hónap kávéeladása meghaladta a 30 milliárd forintot, ami 5%-kal kevesebb a tavalyi értéknél. A fajtákat elkülönítve az őrölt kávé vezet (66%) az instant kávé specialitással (25%) szemben. A szemes kávé értéke stabilan 3 %-ot mutat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >