Alapanyag drágulás miatt emelik a kiskereskedelmi láncok a kávé árát
Legalább 50 százalékos alapanyag drágulás a kávéár világpiaci emelkedésének köszönhető, és több hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncra is hatással lesz várhatóan. A Pénzcentrum értesülései szerint a SPAR, a Coop és több más kiskereskedelmi lánc is 7-10 százalékos fogyasztói árnövekedés elé néz.
A SPAR esetében a sajátmárkás termékeket nem érinti a az emelkedés, a Nielsen piackutató cég adatai szerint a kávé a maga 50 milliárd forintos évi forgalmával az 5. a legnagyobb forgalmú termék az élelmiszerek listáján.
Idén az első nyolc hónap kávéeladása meghaladta a 30 milliárd forintot, ami 5%-kal kevesebb a tavalyi értéknél. A fajtákat elkülönítve az őrölt kávé vezet (66%) az instant kávé specialitással (25%) szemben. A szemes kávé értéke stabilan 3 %-ot mutat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >