Alapanyag drágulás miatt emelik a kiskereskedelmi láncok a kávé árát
Legalább 50 százalékos alapanyag drágulás a kávéár világpiaci emelkedésének köszönhető, és több hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncra is hatással lesz várhatóan. A Pénzcentrum értesülései szerint a SPAR, a Coop és több más kiskereskedelmi lánc is 7-10 százalékos fogyasztói árnövekedés elé néz.
A SPAR esetében a sajátmárkás termékeket nem érinti a az emelkedés, a Nielsen piackutató cég adatai szerint a kávé a maga 50 milliárd forintos évi forgalmával az 5. a legnagyobb forgalmú termék az élelmiszerek listáján.
Idén az első nyolc hónap kávéeladása meghaladta a 30 milliárd forintot, ami 5%-kal kevesebb a tavalyi értéknél. A fajtákat elkülönítve az őrölt kávé vezet (66%) az instant kávé specialitással (25%) szemben. A szemes kávé értéke stabilan 3 %-ot mutat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >