Aláírták az új Reklámetikai Kódexet
2009. szeptember 30-tól hatályos az új Magyar Reklámetikai Kódex, melyet tartalmában kibővítve, szerkezetében megújítva szeptember 16-án írt alá 26 szervezet.
Az előkészítő és egyeztető munkát az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Reklámszövetség szakemberei végezték. Az alapot, mint szinte a világon mindenütt, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) Kódexe jelentette, amelyet a nemzetközi gyártói kódexekkel is kiegészítettek.
A Kódex nemcsak tartalmában bővült jelentősen, hanem teljesen új – szándék szerint könnyebben követhető, „felhasználóbarát” szerkezetben készült el.
Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a régióban elsőként Magyarországon, a Magyar Reklámszövetség jegyezte az első Reklámetikai Kódexet 1981-ben, és a Szövetség azóta is kiemelten fontos kérdésként és tagjaival szembeni alapvető elvárásként kezeli az etikus reklámozást.
Fazekas Ildikó az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára, és egyben a nemzeti önszabályozó szervezetek tömörítő európai szövetség (EASA – European Advertising Standards Alliance) elnöke elmondta, hogy a Kódex hatályát az új típusú, digitális marketingkommunikációs módszerekre is kiterjesztették. „Bár az új Kódex számos termékkörrel külön cikkelyben foglalkozik, a legrészletesebb az alkoholtermékekre vonatkozó szabályozás, amely így a gyártók nemzetközi kódexével összhangba került” – tette hozzá Fazekas Ildikó.
A Kódexet a www.mrsz.hu, és www.ort.hu honlapjáról lehet letölteni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >