Aláírták a Magyar Gasztro Térkép Klaszter alapító okiratát
Közös érdek, hogy az ország, főleg belföldi alapanyagok felhasználásával, képes legyen ellátni a magyar lakosságot biztonságos élelmiszerekkel – hangoztatta Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Kiemelte: a Magyarországon megtermelt mezőgazdasági termékek számára a feldolgozás jelenti az elsődleges értékesítési lehetőséget. Így a feldolgozók piaci sikere a termelőkön is múlik – tette hozzá.
Az államtitkár ennek alapján kiváló ötletnek minősítette a Magyar Gasztro Térkép Klaszter kezdeményezését, azt, hogy az élelmiszerlánc valamennyi szereplője egy rendszerben, egy e-piactéren jelenhet meg és kapcsolódhat össze.
A Magyar Gasztro Térkép Klaszter alapító okiratát a tizenkét alapító cég és szervezet, valamint a két támogató, a VM és a Magosz képviselői a sajtótájékoztatón írták alá.
Bereczki Zsolt, a Magyar Gasztro Térkép Klaszter ügyvezetője elmondta: a magyar alapanyagok és feldolgozott áruk kereskedelmének megkönnyítése érdekében hozták létre az alapítók a klasztert. Ez a szövetség – amelynek tagja többek között a Magyar Gasztro Kontroll Kft., a Magyar Termék Non Profit Kft., a Profi Magyarország Zrt., a Levegő Munkacsoport, a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Mirbesz Csoport, valamint a Tesco-Global Áruházak Zrt. is – megalapított egy e-piacteret, amelynek segítségével könnyebben kapcsolatot teremthet egymással az alapanyag-termelő, a feldolgozó, a kereskedő és más végfelhasználó, például a vendéglátás.
Kardeván Endre hozzátette: nagyon fontos feladat a magyar termékek piaci pozíciójának erősítése, Magyarország ugyanis a magas hozzáadott értékű élelmiszerekkel lehet versenyképes mind a hazai, mind pedig a külföldi piacokon.
Bereczki Zsolt az MTI kérdésére közölte: a klaszter tagdíja a kisboltok számára 6.000, az éttermeknek 12.000, a termelő illetve gyártó cégek számára 100 ezer forint évente. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >