Alacsonyabb a hazai karbonkibocsátás a nyugati átlagnál
A K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) által kifejlesztett K&H agrár CO2-kalkulátor első eredményei azt mutatják, hogy a hazai agrárium karbonkibocsátása jóval alacsonyabb a nyugati átlagnál, mindössze annak harmada. A kalkulátor a mezőgazdasági vállalkozások valós termelési adatai alapján méri a szén-dioxid, metán és dinitrogén-oxid kibocsátását, mind közvetlen, mind közvetett módon.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A tavaly bevezetett eszközt már több mint 40 hazai agrárcég használta, és az eredmények alapján jelentős különbségek mutatkoznak az egyes ágazatok között. Például a növénytermesztés átlagos bruttó kibocsátása 2000 tonna CO2 alatt marad, míg a szarvasmarha-ágazatban meghaladja a 9200 tonnát. Az országos adatok szerint a hazai agrárium kibocsátása 547 tonna CO2/millió euró eszközérték, szemben a nemzetközi átlag 1528 tonnájával.
Az ESG-jelentésekre és a fenntarthatósági teljesítmény bemutatására egyre nagyobb az igény, amelyet a CO2-kalkulátor is támogat. A vállalatok ezen keresztül növelhetik reputációjukat, valamint hozzájárulhatnak a zöld gazdaságra való átálláshoz. Az AKI által hitelesített kalkulátor a tudományos kritériumoknak megfelelő számításokat alkalmaz, és hosszú távon segítheti a fenntartható gazdálkodást. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >