Aktivitásokra ösztönöz a takarékoskodási kedv
A sajt az egyik olyan kategória, ahol a válság okozta takarékoskodás abban nyilvánul meg, hogy a fogyasztók az olcsóbb termékek, kereskedelmi csatornák felé fordulnak, nő a diszkont szerepe, és növekedtek a kereskedelmi márkák. Ehhez a gyártói márkáknak is alkalmazkodnia kell, folyamatos árakciókkal, promóciókkal. De a magasabb imázsú kategóriákban az újdonságok is jó fogadtatásra találhatnak.Komoly átlagáresés révén tudta
csak tartani eladásait a sajtpiac.
Az árak a legtöbb esetben a 2006-os színvonalat közelítették meg, sőt a legnagyobb, lyuk nélküli kategóriákban mélyebbre is süllyedtek annál, a Nielsen március–áprilisi periódusait összehasonlítva.
– A kevésbé árérzékeny réteget enyhébben érinti a válság, így véleményünk szerint a prémium sajtokat vásárlók kitartanak az ínyencségek mellett – mondja Paragi Emese, a SOLE-MIZO Zrt. brand menedzsere. – Az egyre erősödő verseny a gyártókat is erősebb aktivitásra ösztönzi, így a fogyasztók csak nyerhetnek.
Előtérbe kerülnek a kisebb csomagolások
A hazai vásárlók takarékoskodási kedvük ellenére nem vesztették el nyitottságukat az újdonságokra, így az innovációknak mindig van létjogosultságuk. A jelenlegi gazdasági válság azonban befolyásolja a gyártók termékfejlesztési irányait is. Előtérbe kerül a kisebb csomagolások kialakítása, vagy a költségkímélőbb receptúrák kidolgozása.
– A választékban a fogyasztó számára kényelmesebb csomagolási formák, mint például a magasabb feldolgozottsági fokú, egalizált, darabolt vagy szeletelt sajtok nyertek teret a különböző speciális ízesítések mellett. Valamint a visszazárható csomagolások is keresettek, mert praktikusak, megkönnyítik a háziasszonyok teendőit – osztja meg tapasztalatait Paragi Emese lapunkkal.
A SOLE-MIZO Zrt. sajttermékeit elsősorban a Sole márka és almárkái alá sorolja: Classico, Gustoso, Oázis és Zorba. Az egyes almárkák alá meghatározott fogyasztói igényeket kielégítő termékek kerülnek. Ennek szellemében a SOLE Classico az alapvető, leginkább közkedvelt sajttípusokat foglalja magában, mint a trappista, edámi, gouda sajtok. A Gustosoval az ínyencebb réteget kívánják megszólítani, akik különlegességet keresnek a sajtokban, mint a chilis, zöldfűszeres sajtok, darabolt márványsajt. Az Oázis a füstölt ömlesztett sajtok gyűjtőhelye, míg a Zorba almárka alá kizárólag a krémfehérsajtok tartoznak különböző kiszerelésekben.
A Mizo márka alatt – amely pozicionálása szerint a családok kedvence – elsősorban a család és gyerekek igényeit figyelembe véve alakították ki a termékválasztékot. Nagy népszerűségnek örvend pél- dául a Mizo Boci körcikkelyes és tubusos termékcsalád, köszönhetően finom ízének és a vidám, barátságos bocifejnek.
Más kategóriákhoz kapcsolva
A SOLE-MIZO Zrt. széles termékválasztékkal, valamennyi fogyasztói szegmenst kielégítő termékportfólióval rendelkezik, a trappista, edámi, gouda sajttól a mozzarelláig, krémfehérsajtokig, vagy éppen a különleges, kékpenészes márványsajtokig. A natúrsajtok mellett füstölt sajtokat, ezenkívül a legkedveltebb sajtfajtáinkat ízesített verzióban is kínálják, pl. chilis, zöldfűszeres szeletelt sajtokat.
– Gondolunk azokra is, akik étkezésük során a light termékeket részesítik előnyben, számukra készült a SOLE Go fitt sze letelt sajt. A nyári időszakban különösen kedvelt termékeink a SOLE Zorba Krémfehérsajtkockák fűszeres olajban, valamint a SOLE Gustoso Mozzarella golyó, amelyek remek kiegészítői egy friss, finom salátának – sorol fel néhány szezonálisabb terméket a brand menedzser.
A cég májusban lépett piacra a SOLE Gustoso Blue Cheese termékkel, amely a kékpenészes sajtok kategóriáját erősíti. A versenytársakkal szemben egyedi megjelenéssel, kedvezőbb árral veszi fel a versenyt.
– Marketingaktivitásaink során az egyes sajtkategóriákat igyekszünk összekapcsolni, bizonyos esetekben pedig más tejtermék-kategóriákkal is társítjuk. Így történt ez legutóbbi televíziós megjelenésünk során is, ahol a SOLE Probalance joghurtok, SOLE Update savóitalok, tejek mellett a packshotban felvillantak a különböző típusú SOLE sajtok, vajkrémek. Ezzel kívántuk kedves fogyasztóink figyelmét felhívni arra, hogy milyen változatos termékpalettával kívánjuk kielégíteni igényeiket – zárja gondolatait Paragi Emese.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >